Xi'an

June 2, 2015 in China ⋅ ⛅ 23 °C

Na volledig gebroken aangekomen te zijn in Xi’an is er eerst een beetje bijgeslapen en doen we het verder ook rustig aan hier. We hebben voor het eerst een paar dagen regenachtig weer en de muggen weten ons plotseling beter dan ooit te vinden.
    We hebben op een zonnige dag nog een beetje rondgehangen in de Moslimwijk van de stad die erg sfeervol is en waar we eindelijk shirtjes konden vinden die binnen ons budget vielen, en nog echte merkkleding ook ;)
    Gisteren voor dag en dauw uit de veren met als doel om voor alle andere toeristen bij het Terracotta leger te zijn. We werden bijna een bus ingetrokken die we niet wilden pakken (onderweg gebeurde dit bij meerdere mensen die op straat liepen en niet eens de intentie hadden een bus te pakken) en de bus stond afgeladen vol waarbij iedereen die in het gangpad stond op een bepaald commando moest bukken voor de politie. Ondanks een enerverende bus trip die ons niet al te beste ochtendhumeur weinig goeds had gedaan werd alles goedgemaakt door de eerste indrukken van het Terracotta leger zonder de drommen toeristen. Het is een indrukwekkende site, maar eigenlijk is je eigen verbeelding van hoe het er toen uit moet hebben gezien nog veel indrukwekkender.
    Morgenavond stappen we weer in de trein en misschien lukt slapen dan wel zodat we (of Mike) kunnen dromen over de mooie vrouwen waar we naar toe gaan (Chengdu).