Angkor What?

August 19, 2015 in Cambodia ⋅ ⛅ 35 °C

Afgelopen week in het nieuws: Lonely Planet (van de reisboeken) heeft in een top 500 lijst Angkor Wat verkozen tot nummer 1 must see van de hele wereld. Laten wij net op dit moment bij deze schitterende tempels zijn!

We besluiten om de klassieke route te doen: dag 1: The Grand Circuit (de buitenliggende tempels) en op dag 2 the Small Circuit (Angkor Wat zelf + de tempels in en rond Angkor Thom (de oude stad). In het hostel komen we Luciano uit Italië tegen die ook deze plannen heeft en we besluiten om samen de tempels te ontdekken en de kosten van een TukTuk te delen.

Mike is niet zo'n tempel fan, maar toch, dé Angkor Wat tempel te zien tijdens zonsopkomst is indrukwekkend, zie ook de foto's. We beginnen met een paar rustige kleine tempels om een beetje in te komen, waarna we doorgaan naar de Preah Khan, deze tempel is grotendeels een ruïne, en wat is er nu leuker dan klimmen en klauteren over de stenen? De bomen houden ook van de tempels en zijn hier ook helemaal mee vergroeid, zie foto.

Dag 2, the BIG day! Alle hoogtepunten: Angkor Wat, Bayon (met de gezichten) en Ta Prohm (bekend van de Tomb Raider film met Angelina Jolie) staan op het programma. Anika vind de Bayon een mooie tempel, terwijl Mike deze alleen van een afstandje mooi vind. Mike is een groot fan van Angelina en vind de Ta Prohm het mooist, deze ligt midden in de jungle en is helemaal overwoekerd. Vandaag de dag hebben ze de meeste jungle weggehaald, maar een paar grote bomen mogen blijven staan, deze zorgen ook voor versteviging van de tempels.