Sweet Dreams

September 2, 2015 in Cambodia ⋅ ⛅ 28 °C

Helaas konden we de bed bugs perikelen niet helemaal achter ons laten, omdat we op onze tussenstop naar Koh Rong Samloem in Sihanoukville opnieuw werden getroffen in het holst van de nacht. Ondanks dit feit besloten we om er zo weinig mogelijk van aan te trekken en te genieten van het eiland (nadat we de toilettas van Anika die het leed leek te veroorzaken ‘veilig’ opgeborgen hadden in een luchtdichte zak).
    We hebben besloten om onze 'joker' in te zetten, tijdens ons afscheidsfeestje hebben we van de meiden van jaarclub PUUR een 'luxe verblijf naar keuze' cadeau gekregen.

Onze bootreis naar het eiland hadden we gecombineerd met een heerlijke snorkeldag om een beetje te ontspannen na de opgebroken nacht. Dit was een erg geslaagde dag met veel moois onder water. Toen we op het eiland arriveerden, werden we enthousiast ontvangen en gevraagd om nog een half uurtje geduld te hebben. Ze waren druk bezig met het bouwen van een toilet en douche en dit zou binnen een half uur afgerond worden. Dit was al een bonus, want bij de omschrijving stond een gedeelde douche en toilet op het strand. Zo kregen we iedere dag uiteindelijk een stukje meer van onze kamer (handdoeken, wc-borstel, prullenmand, etc.). De eigenaren (twee stellen uit Oekraïne) waren echt super, het eiland was prachtig en het eten was erg goed. Helaas was het weer voor het eerst op onze trip echt regenseizoen waardig, maar tussen de stortbuien door was het zeker genieten. We hebben nog een mooie sunset meegepakt aan de andere kant van het eiland (na een hike door de jungle tussen de apen) en de full moon was ook mooi en helder. Helaas was er geen ‘Full Moon’ party, omdat er simpelweg bijna geen toeristen waren en dit blijkbaar alleen in het hoogseizoen plaatsvindt. Jammer, maar helaas! We hebben ook nog twee keer de wekker gezet voor een onvergetelijke sunrise, maar door de stromende regen was het een kwestie van wekker uit en omdraaien. Aan het einde van ons verblijf kregen we van Andrej nog een wensballon om op te laten, een erg leuk gebaar!

Nu zijn we weer terug op het vasteland, hebben we weer wat schoonmaakacties ondernomen tegen onze ongewenste medereizigers en maken we ons op voor de reis richting Laos.