VangVieng

September 19, 2015 in Laos ⋅ 🌧 13 °C

Een paar dagen gerelaxed in dit stadje dat bekend staat om het tuben. In een opgeblazen binnenband van een tractorband drijf je een paar kilometer met de stroming van de rivier mee. Tot 2012 was dit vooral heel bekend van de vele feestjes (lees barretjes langs de kant van het water en veel drugsgebruik). Na ingrijpen van de overheid zijn er nog maar 4 barretjes over en is drugs verboden. Als we aankomen bij het startpunt worden we verwelkomd met een shotje en kunnen we aanschuiven voor een potje 'Flip-cup' aka bier estafette. Met een deel van de groep gaan we daarna tuben naar bar 2, dit blijkt nog geen 50 meter verderop te zijn...gaat goed zo ;). Mike voelt zich niet top en het wordt al iets later dus we besluiten om echt te gaan tuben, zo'n uurtje lang dobberen we op de rivier, zwaaien we naar Chinezen in kayak's en worden we door 2 jongetjes aan de kant getrokken. Na ons komt een groepje Koreanen binnen, die helemaal ladderzat zijn geworden bij de Bucketbar, naam zegt genoeg volgens ons ;)
    Helaas geen foto's van, want je wordt helemaal nat en dat vindt de camera niet zo leuk. Wel ons duik-ei voor het eerst gebruikt om het geld en de sleutel van de kamer droog te houden.

Ook hebben we nog een grot bezocht waar mooie stalagmieten en stalagtieten hangen :)