Satellite
Show on map
  • Day 10

    Dag 1: Asakusa, Ueno park, Akihabara

    April 14, 2016 in Japan ⋅ ⛅ 15 °C

    Op de eerste dag ben ik lopend naar de wijken geweest die dichtbij mijn hostel liggen.

    In Asakusa is de Sensoji tempel te vinden: erg mooi! Voor dat je de tempel ingaat kun je je "wassen" met rook en water. Binnen kun je je geluk voorspellen door met een houten doos te schudden tot er een stokje uitvalt, waar een nummer op staat dat overeen komt met een laatje. Daar haal je je fortune uit. Op die van mij staat no. 38: medium fortune: "The moon is shining clearly in the sky without little cloud. Fog and mist covers the moon hiding our sight until now. Rather than to think over the others, others may leave you. Though always want everyone to be peace misfortune and sadness will come you against your desire." Hartstikke fijn dus..

    Daarna ben ik naar Ueno park gegaan, waar ook een tempel te zien is. Hoewel het seizoen in Tokyo eigenlijk al voorbij is, was ik blij om te zien dat er toch nog enkele bomen met kersenbloesem zijn.

    Verderop ligt Akihabara, waar vooral electronica wordt verkocht. Overal zie je reclameborden, lichtjes en schermen waarop je videoclips van zingende meisjes ziet. Er zijn ook arcadehallen en maid cafes, waar de serveersters als French maids verkleed zijn. Daar ben ik nog niet geweest, maar het lijkt me heel grappig om nog heen te gaan.

    s Avonds heb ik heerlijke ramen noodles gegeten. Typisch Japans!
    Read more