Satellite
Show on map
  • Day 12

    Dag 3: op de fiets

    April 16, 2016 in Japan ⋅ 🌙 17 °C

    Na 2 dagen lopen was ik wel even toe aan wat anders. Dus samen met een andere Nederlander heb ik een fiets gehuurd, heel relaxt. Je kan hier makkelijk over straat fietsen of over de stoep.

    De eerste stop: Tsukiji fish market. 's Ochtends kun je bij de visveiling zijn en daarna is er een markt, waar je gerechten met verse vis kunt eten. We hadden er alleen niet aan gedacht dat het op een zaterdag extra druk zou zijn. Er stonden lange rijen voor ieder restaurantje. Dus we hebben maar besloten om ergens anders te gaan eten. Maandag ga ik het opnieuw proberen.

    Na eerst de Imperial Palace Gardens te hebben gezien, zijn we sushi gaan eten. Dat was een hele ervaring! De menukaart en de instructies waren alleen in het Japans beschikbaar. De chefs riepen ook van alles naar elkaar en naar iedereen die binnenkwam. Heel chaotisch. Ik begreep er niks van, maar uiteindelijk kwam er een meisje uitleg geven over hoe het werkte. De meeste sushi was heerlijk, sommige ook echt heel erg vies. En ze gebruiken zo ontzettend veel wasabi! Het voelt alsof je hoofd gaat ontploffen :O Gelukkig duurt het maar even en kun je daarna weer lekker verder eten :)

    Toen hebben we nog wat verder gefietst en rondgekeken in Ginza en Marunouchi, waar een een robot tegenkwamen die naar je keek, tegen je praatte en ergens reclame informatie over gaf. Heerlijk dagje zo! Ik hoop dat het weer zo goed blijft, zodat ik vaker de fiets kan pakken.
    Read more