Brisbane

May 25, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 23 °C

Over Brisbane waren andere reizigers niet heel enthousiast, dus onze verwachtingen waren niet erg hoog. Maar het was erg leuk! Het is echt een grote stad met hoge gebouwen. Eigenlijk wat ik ook van Cairns had verwacht.

Woensdag zijn we naar de Lone Pine Koala Sanctuary gegaan, waar je op de foto kan met een koala. Een heel klein beetje afgezaagd, maar we konden deze kans natuurlijk niet overslaan :) Er waren ook andere hele schattige dieren zoals wombats, kangaroos en vogelbekdieren.

Onderweg naar de zoo stopte de shuttlebus op Mount Coot-tha voor een mooi uitzicht over de hele stad. 's Middags zijn we met de watertaxi over de rivier naar South Bank gegaan en even gerelaxt bij de lagoon. Het is wel te merken dat het kouder wordt hoe verder we naar het zuiden gaan, dus heel lang hebben we het daar niet volgehouden. We gingen daarna uit eten bij een restaurant waar kangaroo op het menu staat: dat moeten we proberen! Wel een beetje gek, 's ochtends aai en voer je de kangaroos en ze 's avonds liggen ze op je bord ;)