• Day 60

Blue Mountains

June 3, 2016 in Australia ⋅ 🌧 9 °C

We hebben vandaag een auto gehuurd en zijn naar de Blue Mountains gereden. We wilden toch een keer meemaken hoe is om aan de linkerkant te rijden. Gelukkig zat er een sticker op het raam met 'keep left' en we riepen 'korte bocht!' of 'lange bocht!' tegen elkaar elke keer als we de hoek om moesten :D We hebben het overleefd!

De Blue Mountains is een groot natuurgebied met mooie bossen, rotsformaties en tal van uitzichtpunten. Het was een beetje zuur toen we zagen hoe mistig het was. Bij ieder look out point zagen we niks: alleen maar wit. Alsnog hebben we een lange wandeling gemaakt langs alle highlights, hoewel er weinig te zien was. We moesten er eigenlijk wel om lachen :)

De Three Sisters, een van de hoogtepunten van het park, was gelukkig wel te zien. De mist hield precies op bij deze rotsen. De wandeling zelf was ook een behoorlijk avontuur. 900 gladde traptreden naar beneden, uren lopen door het bos zonder ook maar iemand tegen te komen en daarna namen we de steilste trein ter wereld terug naar boven. Heel gaaf!