Vancouver, Canada

June 23, 2016 in Canada ⋅ 🌧 14 °C

Ontzettend genoten van de eerste keer in Canada, met natuurlijk als highlight orca's van zo dichtbij zien 🐳

Opvallend is ook alle natuur in en om de stad heen. Er zijn bergen en stranden, er zwemmen zeehonden en walvissen, en het stadspark (Stanley Park) kun je beter een bos noemen: erg mooi! We zien ook nog een bald eagle, ganzen, schildpadden, een wasbeer en een specht.

De stad zelf is heel multicultureel, wat je bijvoorbeeld merkt aan de diverse restaurantjes. We lazen ook dat van meer dan 50% van de inwoners Engels niet hun eerste taal is en dat wel 30% van de inwoners Chinees is. Bizar veel! Omdat we weer eens aan de late kant waren met een slaapplek regelen, zaten we iets buiten de stad waar we geloof ik de enige niet-Aziaten waren haha. In het stadscentrum waren weer veel daklozen en criminaliteit, maar (in tegenstelling tot andere steden waar we zijn geweest) allemaal op één straat.

We hebben verder veel gelopen, heerlijk gegeten en gedronken, voetbal gekeken in de Ierse pub, de markt op Granville island bezocht en heen en weer met de ferry gevaren 🚢😎 Nu weer terug naar de V.S.!