Australia
Fairfield

Here you’ll find travel reports about Fairfield. Discover travel destinations in Australia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Sydney

February 1, 2015 in Australia

We left Asia with a tear in one eye - because this part of the trip is over and cheap beer is no more - and a smile in the other as we now get to explore two new countries. We landed in Sydney on Friday and were picked up by Adam, the husband of Karsten's sister. At their home in Chipping Norton, a suburb of Sydney, we then waited for Frauke who had no clue that we were coming. We think the surprise was a great success!

Later that evening we went for her birthday dinner and had the perfect food to start eating Western food again: Pizza all you can eat! Last night we went out with our friend Michelle who worked with Karsten at IUCN. To our great pleasure she showed us hipster Sydney which has some great places to offer with great beer and amazing ice cream. With the "Hop Hog" we tried an award winning beer - the hoppiest we ever had! But to be able to go to social events we had to borrow clothes from Adam and Frauke, cause some places might have had objections against people with outdoor outfits ;).

Sunday we headed into the blue mountains and guess what we encountered in the beautiful Australian summer. A freakin hail storm!!

Bei sage und schreibe 44C (!!!) mein wärmster Tag für mich bisher hier in Australien, haben Philipp und ich uns auf die Suche nach einem Auto für ihn gemacht. Die Sonnencreme, die ich jetzt doch benutze, lief überall wieder herunter. Ich habe mich gefühlt wie in der Sauna und wir mussten ewig lang den Autohändler suchen! Das Auto war gut, Philipp konnte es dann nur doch nicht kaufen, weil er nicht genügend Geld abheben konnte. Glück im Unglück. Mittlerweile hat er ein besseres und der Verkäufer war auch nicht so ganz die Person, der man mal 2500$ in die Hand drücken sollte. Wir haben uns dann endlich auf den Weg zum Strand gemacht! ...oder eher zum Strand geschleppt.Read more

Rainbow beach

February 29, 2016 in Australia

Na noosa vertrek ik naar Rainbow beach, met Bart stap ik de bus in en ook herriet is daar. Bij de receptie kunnen we laten weten dat herriet en ik samen in de auto willen. We setllen ons in de kamer en gaan naar de briefing om ons groepje uit te vinden. Vrij teleurgesteld komen we uit de briefing, een auto met alleen maar meiden die hun eigen taal spreken! De hele avond maken we er een geintje van en proberen we wanhopig bij andere groepjes aan te sluiten! Helaas kunnen we niet veranderen. We ontmoeten aardig wat mensen en krijgen er al meer zin in. Let's go fraserRead more

Sydney

February 10, 2016 in Australia

In Kaikoura Nieuw- Zeeland ontmoet ik een jongen die dezelfde bus naar Christchurch neemt.. gedurende de reis komen we erachter dat we dezelfde vlucht hebben. Op het vliegveld in Sydney spreek ik hem weer en bmhij biedt me een lift aan naar mijn hostel. Super chill! Eenmaal in de auto met hem en zn zwager krijg ik een gehele rondleiding door Sydney. Zijn zwager is als een wikipediapagina van Sydney en verteld over vanalles. De leukste lift die ik waarschijnlijk ooit ha hebben. Hij was zo enthousiast.
    Rondje door de stad en bedje in.

8 feb!
    Sochtends start de stadswandeling vanuit het hostel. Waar ik samen met Summer heenga. En daar ontmoet ik nog twee andere gezellige jederlandse meiden. Natalie en Suzan. We lopen door de boutanical gardens en daarna naar het Sydney operahouse. Als laatste looen we door de sydneyharbour en chinatown komt ook nognaan bod. Lekker zweten heel de dag want hier is het toch aardig wat warmer dan in NZ. Mis nieuw zeeland nog steeds. Ook begin ik thuis langzaam te missen en het geld raakt op. Waarschijnlijk is het gewoon weer even wennen. Die avond gaan we met zijn allen naar de bar om pizza te eten en wat drankjes en dansjes te doen.

9 feb
    Hardlopen, de meiden zijn op het idee gekomen om te gaan rennen in de ochtend. Samen met Summer en Nathalie rennen we door het prachtige Sydney door de boutanical gardens en richting het Operahouse. Het valt me mee hoe slecht mijn conditie is en even rennen voelt heerlijk. Daarna duiken we het shoppingcenter in. Wat simpele maar heerlijke kleding gehaald bij de h&m. En na 3 maanden trainers en slippers zo blij met mijn nieuwe allstars. Op straat speelt een jongen zijn cover van James Bay. Het liefst ga ik er uren bij zitten maar hij verplaatst zich en ik heb onwijzw honger. Savonds kopen we de goedkoopste wijn en gaan we met de trein naar een bar in Sydney. Hoe gaaf Sydney ook is, het uitgaansleven in Nederland blijft onze voorkeur hebben. De controle is super streng behalve mijn paspoort komt er ook nog politie binnen lopen om te kijken of niemnad te dronken is.

Wo 10 feb
    Beachwalk, om 10 uur in de keuken om de engelse nationale pannenkoekendag te vieren, helaas komt er geen fatsoenlijke pannenkoek uit onze kookkunsten, misschien ligt het aan de pan of olie of natuurlijk aan ons hahah. Daarna de beachwalk, ik verpest heg voor Emili doorr haar naar het verkeerde strand te sturen. We lopen van coogie naar bondi langs bayen met helderblauw water. We eindigen op Bondi, bezweet duik ik het water in. Na nieuw zeeland lijken maar weinig dingen mijn indruk te wekken. Want behalve een heerlijk strand vind ik het niet extreem bijzonder. Surfers passeren ons en ik voel me niet ready voor mijn bikinibody haha. Helemaal gesloopt en tijd om ff gezellig te kletsen met mama. Ik laat me verleiden voor 1 drankje in de bar en dans voor 2 heerlijke uurtjes. Ik sta me te verbazen bij de bikinicompetitie over de Engelse dames in bikini, maarja een niet zo mooi bikinilijf gaat er toch met 300 dollar vandoor.

Do 11 feb

Dagje chillen, veel plannen maar er komt allemaal niets van. Met nathalie, suus en summer eten se wat in het cafe. We zeggen summer gedag en gaan op pad. Na wat dingen te hebben uitgezocht gaan we naar de tower waar we niet in komen omdat nathalie geen dichte schoenen draagt. Eindigen met wat shoppen, oeps. Laatste avondje wil jk eigenlijk vroeg naar bed om fit te zijn voor surfkamp. Tegelijkertijd eil ik graag wat spullen dumpen. Lang wachten op een antwoord van emily of ik het een tijdje bij haar kan achterlaten. Als ik dan eindelijk een antwoord krijg mis ik de laatste bus omdat ik niet bekend ben met mn hand uitsteken als er een bus komt. Lang wachten op de volgende vus bus en realiseren dat die niet meer komt. Al lopend en liftend kom ik bij Emily. Whaaa snel bedje in. Surfcamp is callling

Fairfield