Austria
Kolsassberg

Vervolg dag 3

July 26, 2023 in Austria ⋅ ☁️ 9 °C

Rond 9:15 uur leek het weer beter te worden, dus was het tijd om te vertrekken. Vanwege de kou had ik een ondershirt, een tshirt, een softshell jas en er regenjas aan. Over mijn wandelboek een regenbroek, zodat mijn benen droog zouden blijven.
      De route gaat langs een koeienwei, met bijhorende modder en vlaaien, vervolgens gaat het redelijk steil omhoog, maar het uitzicht maakt een hoop goed. We komen ook in een dunne laag sneeuw terecht, maar gelukkig blijft de echte kou weg. Wel waait het op de top (2450 meter) behoorlijk, het is weer om gelijk door te gaan. Even een snelle foto en door.
      De weg naar beneden is ook steil gelukkig zitten er wat mindere steile stukken bij, dan kan ik even op adem komen.
      Beneden eindigde de weg op een Oostenrijkse "bergautoweg" , waar het even lekker wandelen is, maar al snel moet ik weer het bos in, waarbij ik blij ben dat er geen mensen in mijn buurt lopen, want het is een lastig stuk, met boomwortels en rotsen. Rond 14:30 ben ik in de hut. Een prima tijd voor de 13 km van vandaag.

Kolsassberg