Belgium
List

Dag 11: Sao Miguel

June 9 in Belgium ⋅ ☀️ 19 °C

Wij zijn dan wel veilig terug in België, maar zijn nog een blog van onze laatste dag verschuldigd.

We besloten onze laatste dag in het dorpje Furnas door te brengen, bekend van de warmwaterbronnen en caldeira’s waar we onze eerste avond in Sao Miguel reeds doorbrachten.

We rijden ‘s ochtends op naar Furnas en doen er een uitgebreide wandeling tot aan het Lagoa da Furnas. Onderweg passeren we voorbij verschillende caldeira’s waar de zwavelgeur en pruttelende poeltjes ons doen realiseren dat Furnas middenin een (gelukkig inactieve) vulkaan ligt. We eten ook een in de caldeira gekookte maïskolf, een lokale traditie. Gelukkig smaakt de kolf beter dan de caldeira’s ruiken.

Eenmaal aangekomen aan het meer van Furnas genieten we van vers ananassap dat we drinken uit een uitgeholde ananas. Spijtig genoeg geen Azoorse ananas, maar onze portefeuille dankt ons dat het slechts een Costa Ricaanse vrucht betreft.

Na onze verfrissing zetten we de toch verder richting het dorpje, waar we ons klaarmaken voor een bezoek aan het Parque Terra Nostra. Dit is een grote botanische tuin gelegen in het centrum van Furnas. De grootste trekpleister van het park is de grote thermale vijver waar het opnieuw mogelijk is om een plons te wagen in het knaloranje water.

Onze laatste avond sluiten we af in een gezellig buitenrestaurantje in Furnas.

Wij wuiven het groene paradijs vaarwel. Wij zullen het alvast missen!

List