One million Harleys.......

May 28, 2007 in the United States ⋅ ⛅ 26 °C

Hoe beschrijf je 1 miljoen Harleys in een rij....’k weet het niet. Als je klikt op de foto met de koffiebeker kun je een filmpje zien wat ik snel in elkaar geknutseld heb.

Het is vandaag bloed en bloed heet. Bij alles wat je doet loop het zweet je in watervallen langs de rug. Vanmorgen hebben we bij het Vietnam-memorial ontbeten. Beetje rare plek natuurlijk, maar het is toch bijzonder al die mensen langs al die namen te zien gaan. Mensen zoeken in boeken en op het monument naar namen van vrienden en bekenden, komen na 40 jaar spontaan dienstmakkers tegen, kinderen van overleden soldaten eren hun vader, mensen “trekken” de naam over van familie op het monument.

Robbie had wel wat opstartproblemen vanwege de hitte. Er was geen land mee te bezeilen. Maar na mate de dag vorderde nam haar energieniveau toe. Om 12 uur begon dus “Rolling Thunder”. Een eerbetoon van alle Harley-rijders uit heel de States en publiek aan de Veteranen. De hele stad ruikt, voelt en hoort naar Harleys (tenminste...rond de Mall).

Alle Harley-rijders zijn geheel in eigen kostuum komen opdraven, inclusief bierbuiken, te dikke vrouwen (in knoepert strakke strech-spijkerbroeken en te kleine hemdjes), staartje in het resterende haar, hangsnor, tattoo ontbloot op inmiddels flubber-armen, vuile spijkerbroek, laarzen met stalen neuzen, vale t-shirt met opdruk uit 1979, emblemen van eerdere Harley-festijnen op hun leren vest met veters aan de zijkant, zonnebrillen als buitenaardse wezens, pothelmen, riem met stoere buckle en leren handschoentjes (zo kinky).

Na 1,5 uur kijken zijn wij vertrokken naar een Museum, en toen was het einde van de tocht nog niet in zicht. Waarlijk indrukwekkend. En noisy too.

De musea zijn hier allemaal gratis en erg mooi (hoe zo commercieel.....). Vandaag het Natuurmuseum gezien en het Vliegtuig en Luchtvaart museum. Erg druk, maar erg mooi van opzet.

Oh ja en jullie moeten de groeten hebben van George en zijn vrouw....we zijn ook nog even bij hem langs geweest