Snake in the Bed

August 1, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Vandaag 50 kilometer weggetrapt op de fiets in 30 graden. Fort Collins kent prachtige fietspaden (ik zou haast zeggen van Almeriaanse kwaliteit). Een deel gaat langs de wegen, maar nog een veel groter deel gaat langs de rivieren en door de mooie parken  en natuurgebieden in en om Fort Collins. Via de PowerTrail, naar de PoudreTrail, naar de OverlandTrail, de SilverCreekTrail, de FossielCreekTrail en dan weer naar huis. Veel heuvels, weinig kruisingen, mooie uitzichten.

Het grootste deel is een prachtig aangelegd fietspad, met om de 10 kilometer een echte reparatiehoek voor de fiets, met aan stalen kabels allerhande gereedschap en een fietspomp. Da's luxe. En natuurlijk veel bankjes onderweg die opgedragen zijn aan overledenen. En uiteraard ook hier regelmatig een bordje "adopted by........" om het geheel te financieren en iedereen het gevoel te geven dat het van "ons allemaal" is. En natuurlijk de huisregels: Niet (electrisch) roken en blowen op het fietspad.

Enige nadeel, eenmaal uit het centrum weg kom je 30 kilometer lang geen cafeetje meer tegen. Wel allerlei beesten: herten (vlak bij ons bankje), stokstaartjes eigenwijs staand op hun uitgegraven holletjes, mooie vogels, een lama en.........tada......een slang. We werden al gewaarschuwd op door tegemoetkomende mensen op het fietspad: "Watch the snake, don't run over it!". De slang was inmiddels van het pad af en de grote jongen van 1,5 meter kroop zachtjes door het gras. Erica had goosbumbs allover. Daarna volgende alleen nog maar meer bordjes met waarschuwingen voor Rattlesnakes.

Het eerste deel van het fietspad was nog wel druk ook. Zo druk zelfs dat langs de kant van het fietspad allerlei goedbedoelde tips over hoe te fietsen (Keeps kalm, Use audible signal when passing, Pass left, Reduce speed before entering blind curve) op bordjes in het gras geprikt stonden. Blijkbaar moeten ze er nog wel aan wennen, dat fietsen.

Na 45 kilometer was het lunchtijd. Maar inmiddels waren we midden op een typsich Amerikaanse strip aan het begin van de stad beland met allerlei foodchains en kleine bedrijfjes. Tot mijn geluk zag ik er een

kleine brouwerij. Ze hadden een voormalige garage omgebouwd tot een leuke brouwerij annex kroeg (Zwei Brewery, inderdaad Duits bier). We gingen zitten en zoeken menukaart. "We koken geen eten" staat er op de kaart. Elke avond komt er een foodtruck langs en

dan kun je  eten en bierdrinken, maar......"We hebben er geen bezwaar tegen als u ergens anders uw eten haalt, het hier op komt eten met een goed glas versgebrouwen bier" staat er op de achterkant van de kaart. Kijk dat is nog eens een kroeg. Dus hop naar de PandaExpress (nasi/noodles met chinese kip) om een bakje eten te halen. Terug de kroeg in en daar onder het genot van een groot glas bier (Amber Weizen) de lunch genieten.

De laatste 5 kilometer naar huis fietsen vielen zwaar.....