Bolivia
Uspacuano

Uyuni tour dag 1

March 6 in Bolivia ⋅ ☁️ 10 °C

Als we wakker worden is er lichte paniek in de kamer naast ons met de jeugd, klein ongelukje met een fles wijn. Iedereen is gelijk goed wakker want wat is er nou lekkerder dan een stevige alcohol walm voor het ontbijt? Het hostel heeft het ontbijt wat vroeger klaargezet zodat we op tijd kunnen vertrekken. Onze jeep staat al klaar en we slingeren onze backpacks op het dak. Zodra we het dorpje uit rijden worden we getrakteerd op mooie puntige bergen die in scherpe vormen zijn weggesleten. Het weer is top en als we gaan steigen is het uitzicht fantastisch! De verschillende kleuren rotsen in combinatie met de blauwe lucht en groene hellingen is magisch. Tijs zit voorin en fungeert als tolk en doet dit perfect, de gids praat namelijk geen woord Engels. Merijn zorgt als DJ voor de sfeer achterin dus we zijn erg blij dat ze mee zijn. Ook zien we een hoop dieren op deze afgelegen plek zoals lama's (jama's), picuña's (wilde lama's), struisvogels. We rijden door grote valleien en over hoge pieken tot 4500m hoogte en hebben uitzicht op nog veel hogere toppen van 5900m. We stoppen een paar keer voor foto's en onze laatste stop is bij ruïnes van een oud mijnwerkersdorpje in de streek Lipez. We lopen er doorheen en Tijs ontdekt een ingang van een tunnel door er bijna in te vallen. Volgens de gids kun je er in en hij heeft het nog niet gezegd of Lynn is verdwenen met Tijs en Merijn in de achtervolging. Ineens horen we wat geroep en is Lynn zo'n 4 meter naar beneden gegleden, in het donker. Even is er paniek maar al snel blijkt dat het goed gaat en Lynn kruipt weer naar boven. Ze zit onder de modder en heeft wat flinke schaafwonden maar gelukkig kunnen we er hard om lachen met elkaar als iedereen weer buiten is. Dan zien we nog wat Biscachas lopen, een soort grote konijnen met een lange staart. Op het laatste stuk van onze tour vandaag kakken we een beetje in maar weer komen we langs een schitterend uitzicht met de laag hangende zon. Onze slaapplek is top, we liggen gezellig met z'n allen op een grote zaal en worden goed verzorgd. Daarna oefenen we nog wat om de sterrenhemel goed op beeld te krijgen maar dat valt niet mee en het is koud buiten dus we houden het snel voor gezien.Read more

La balade des 7 cascades

March 30, 2017 in Bolivia

Aujourd'hui nous avons fait la balade des 7 cascades de Cafayate avec Raphaël (un allemand qui était dans la même auberge que nous). Nous pensions pouvoir la faire sans guide, mais arrivé au début du sentier, nous avons rencontré José (un guide de la région) qui nous a dit que c'était impossible. Nous négocions bien le prix et décidons de faire les 7 cascades avec José (la plupart des touristes ne font que les 3 premières). Au bout du premier kilomètre nous nous rendons compte de la difficulté du parcours et nous sommes très content d'avoir pris la décision de prendre un guide.
      La marche se transforme en escalade avec des passages très techniques (sans José nous n'aurions pas réussit à passer certains obstacles comme une faille ou nous avons du passer tête la première... c'était vraiment impressionnant). Les paysages étaient magnifiques et nous nous sentions privilégié d'être les seuls touristes à pouvoir les apprécier. Dans la 5eme cascades nous nous sommes baigné et l'eau était absolument glacée mais nous avons tout de même tous réussit le petit saut de 5 mètres 😎

El Sillar

March 10, 2018 in Bolivia ⋅ ⛅ 24 °C

Driving right to the highest point for today's trip got us to the altitude of 3900 masl. There is only few view that would beat this one. It looked out of this world or as something you would see in Star Wars movie. We stood there and simply enjoyed the most amazing views.Read more

Uspacuano