Brazil
Itapari

Onze eerste TT...

March 20 in Brazil ⋅ ☁️ 29 °C

Oftewel Tourist Trap!
      De enige manier om de strandjes van Alter Do Chão te verkennen is per boot. Er zat dus niets anders op dan een tour te boeken. Tijdens deze tour ontdekten we het ene na het andere strand, en hoewel de strandjes effectief uit de boekjes lijken te komen, kan je hier ook niet meer doen dan even van het uitzicht genieten en zwemmen. Rond 14u stopten we al bij het laatste strand. De bedoeling was om tot 18u te wachten op de zonsondergang, en dit in de hitte en zonder schaduw! Na een uurtje hadden we dan toch besloten om de gids te laten weten dat we daar niet op gingen wachten en het voor ons goed was om terug te gaan...en net op dat moment verscheen de eerste dolfijn. Dus hebben we de gids gevraagd of we terug de boot op konden om wat dichter naar de dolfijnen te gaan! En zo werd de tour toch nog een succes!
      Wat ook wel nog gezegd moet worden is dat je tijdens zo'n boottocht pas beseft hoe immens de rivieren hier zijn! De Tapajós is een zijrivier van de Amazone, maar wanneer je erop vaart zie je soms enkel water om je heen - je moet jezelf er constant aan herinneren dat je op een rivier en niet op zee zit!

Itapari