• Day 32

De hoofdstad Vientiane

December 1, 2017 in Laos ⋅ ⛅ 30 °C

Nadat we de sleepingbus van Pakse naar Vientiane hadden zijn we goed aangekomen en hebben we ons hostel gevonden. Met de sleepingbus hadden we geluk dat we helemaal achterin lagen, want daar was net iets meer beenruimte en kon je een beetje goed liggen om te slapen.

Het hostel was een prima hostel, met een zwembad iets verderop.
    We zijn meteen bij het zwembad gaan zitten en kwamen er ook gelijk achter waarom dit zwembad niet zo druk bezocht is: Na 12 uur ligt het zwembad de rest van de dag in de schaduw van een gigantisch hotel.

In Vientiane zelf was niet zoveel te doen. We hebben de lokale bus naar het boeddha park gepakt en hebben daar nog even met 2 boeddhistische monniken gepraat die graag hun engels wilden verbeteren. We gingen met ze op de foto alleen mogen zij niet lachen.

We zijn ook nog naar een gigantisch winkelcentrum geweest en naar de nightmarket die hier in de hoofdstad natuurlijk het grootste is.