Cambodia
Ou Ling

Trek dag 3/kratermeer

March 4, 2022 in Cambodia ⋅ ⛅ 31 °C

Je moet even naarbeneden scrollen om het verhaal goed te lezen, excuses. Ik weet ook niet of de video erbij past, maar we zien wel. Vanochtend hadden we een lekker ontbijt, en daarna kregen we een korte tour door de stad. Kimi legde ons allemaal dingen uit over de cultuur, de mensen, de taal en nog veel meer. Hij vertelde over offermethodes die niet helemaal 'Alle leeftijden' waren, dus die ga ik maar niet aan jullie vertellen. Vraag je persoonlijke pinguin maar om het uit te leggen mocht je geïnteresseerd zijn. Ook legde Kimi uit over hoe ze hier doden begraven. Kort door de bocht: De religie in die cultuur is animist, wat erop neer komt dat ze geloven in geesten en de natuur. Vandaar ook dat ze de lijken teruggeven aan de natuur, in een biodegradable soort graf, zodat het graf compleet opgenomen wordt in de bossen, waarop de locatie hergebruikt kan worden voor een volgende dode. Foto 4 is dit op te zien. Zo'n feest als we de dag ervoor meegemaakt hadden, geven ze een jaar na dato van overleiden. Na de rondleiding gingen we op de boot en auto terug. Wij gingen ff internetten en relaxen, en toen naar het kratermeer. Emiel en Jesse waren hier al geweest, Jona nog niet. De locatie was prachtig en het water heerlijk. Misschien wel het beste zoete water wat we ooit hebben gehad. Nu kijken we wat ons volgende plan is.
      Tot snel.

Ou Ling