Cambodia
Trâpeăng Vêng

Siam reap

January 21, 2022 in Cambodia ⋅ ⛅ 32 °C

He hoi, hier een update van je favoriete Cambodiaanse backpackers. We zijn nu in Siam Reap, de culturele hoofdstad van het Cambodja na de Khmer Rouge. Siam Reap is namelijk vooral bekent als de stad van de Angkor Wat, het grootste religieuze complex van de wereld. De tempels werden gebouwd in de 12e eeuw door Hindoeïstische gelovigen, maar zijn later een Boeddhistisch complex geworden. Morgen gaan we Angkor Wat op de scooter en te voet verkennen.
      We gingen gister met de bus naar Siam Reap. We namen afscheid van onze Amerikaanse vrienden en namen hun tips aan, aangezien zij eerder al in Siam Reap waren. Morgen komen ze weer langs om een of andere reden, dus dan zullen ze ons wel wat van de omgeving laten zien, en wij hun. We hebben vandaag namelijk een leuk burgertentje ontdekt, naast nog wat Khmer Cuisine eetplekken.
      Op de foto's staat trouwens een korte doorsnede van het land/de stad. Kort samengevat: het land is plat, stoffig, droog en arm. Zodra je de hoofdstraten uit bent, zijn de huizen gebouwd van golfplaten en pallets. Vriendelijk is iedereen wel, en het land is ook zeker niet lelijk. Tot snel

Trâpeăng Vêng, Trapeang Veng