Canada
Lumby Junction

•18• Britton Creek rest area 🚐

August 23, 2022 in Canada ⋅ ⛅ 25 °C

Dinsdag 23 op woensdag 24 augustus

Ik vind het leuk om te noteren waar ik allemaal slaap, maar maak er nog weinig foto’s van haha. De eerste nacht nadat Bas en Sharon de bus hebben gepakt naar Seattle, moest ik eerst mijn koelbox weer wat aanvullen. En toen naar een ruststop gereden tussen de stadjes Hope en Merritt. Hier staan ook vaak vrachtwagens voor een nachtje en er zijn toiletten! Lekker geslapen :)Read more

•19• Kelowna 🚐🌲🌳

August 24, 2022 in Canada ⋅ ⛅ 26 °C

Woensdag 24 augustus - donderdag 25 augustus

Doorgereden naar Kelowna, hier een dagje aan het Okanagan lake (prachtig meer!) gelegen. Lekker water met mooi uitzicht en mooie zonsondergang! In de avond naar een parkeerplaats gereden bij de bibliotheek, bij het fitness centrum ernaast gevraagd of ik daar kon parkeren voor een nachtje en dat was prima en de dames zeiden ook dat het veilig was. Er stonden ook meerdere campers. Dus dat was top. In de ochtend vroeg op om een wandeling te maken in Okanagan mountain provincial park (=Okanagan berg park). De Wildhorse Canyon trail (= wilde paarden kloof pad) had ik uitgekozen, uiteraard 👀

De Okanagan (spreek je trouwens uit als Ookanàgan hebben meerdere Canadezen mij verteld) vallei is de vallei die er om bekend staat dat ze veel fruit (vooral kersen en perziken) produceren en er zijn ook veel wijnen die hier gemaakt worden. Ook veel mensen op mijn visum werken in de zomer in de velden. Waar im heen wil gaan, het is hier warm. En het is hier droog, buiten de besproeide fruitvelden, dus veel bosbranden. Waar ik heb gewandeld zag je nog heeel goed dat hier recentelijk (waarschijnlijk vorig jaar) een bosbrand is geweest. Wat ook weer prachtig is om te zien, dat het zich al aan het herstellen is! Nieuwe boompjes, kleine struiken met besjes (goed voor de beren) en veel chipmunks en krekels waren in de weer. Geweldig.

Naast de parkeerplaats waar ik mijn autootje had gezet was er een klein pad naar beneden naar het meer met kleine ‘geheime’ strandjes. Dit was ook al ontdekt door alle nudisten. Gelukkig waren ze wat aan de oudere kant, dus met wat klimmen voorbij dit pad, kon ik net om het hoekje mijn eigen strandje vinden 😂👍🏼 hier in het meer mijn haren gewassen (bio zeep) en daarna nog lekker in de zon gelegen.

Ik moest mijn waterflessen nog bijvullen en ijs halen en wilde even kijken bij 2 volgende mogelijke slaapplekjes rond Vernon (noord van Kelowna). 1 was bij een hondenpark op de parkeerplaats, hier stond uiteindelijk een Frans meisje ook met haar hond. Dus ben hier gebleven voor de nacht!

Lumby Junction