Satellite
Show on map
  • Day 10

    Zinderend Zion

    October 9, 2016 in the United States ⋅ 🌙 13 °C

    In Las Vegas zijn we om negen uur gaan slapen, waarna we synchroon om 1 en om 4 uur wakker werden. (het is nu in dit schrijf trouwens ook bijna 3 uur 's nachts, lang leve de jetlag!)
    om 4 uur zijn we maar wakker gebleven en gaan ontbijten in 24 hr diner Marilyns Cafe: een heerlijke fluffy pancake met aardbei, banaan en blueberries, nomnomnom!!

    We werden vroeg opgehaald en met de taxi naar CruiseAmerica gebracht, voor het ophalen van onze camper. Na een instructievideo mochten we onze C19 inrichten en meenemen! (maar wij hebben hem Bad_ass Halloween Mobiel genoemd)
    Eerst op naar de Walmart voor boodschappen, aaaargh wat een winkel!
    Daarna kon de trip naar Zion National Park beginnen.

    Het eerste stuk reed Marjolein, en dat was best sannend, stoer hoor! Maar al snel waren we gewend aan onze BHM en reden we luid meezingend met de Classic Road Trip Songs. Genietend van het prachtige uitzicht wat steeds indrukwekkender werd.
    "life is a highway, I wanna ride it..."

    Na een tankstop en een snelle Taco Bell lunch in Mesquite, nam ik het stuur met zwetende handjes over. Maar al snel voelde ik me net zo stoer als Marjolein, wat GAAF zeg!!! (ik ben wel nog steeds blij dat we niet de 10 meter lange C30 hebben hoor)

    We reden een stukje door Arizona en kwamen toen in Utah, het landschap werd steeds mooier en bizarder, ik had het gevoel alsof ik in een poster reed!! Naarmate Zion dichterbij kwam, werd het steeds spectaculairder. Ik weet niet hoe vaak we het woord Prachtig hebben gebruikt, maar het zal vast niet de laatste keer zijn deze week!

    Eenmaal in Springdale bezochten we het visitor Center, waar een man met een ooglapje ons vanalles vertelde en waar we een America The Great pass kochten. Voor 80$ kun je dan een jaar lang alle National Parks in, wat goedkoper is dan als je er een paar los moet betalen.

    Springdale is geen dorp, maar een grote straat, rood gesteente om je heen, rode weg, bruine huizen en lodges die passen in de natuur. Het ziet er sfeervol uit en er zijn wat leuke restaurantjes, hotels en B&B's, als ook enkele campgrounds. Maar let op, zonder reservering aankomen is een slecht idee, want alles was bommetje vol!!

    Wij kwamen aan op onze camping Zion Canyon RV park en ik had de eer om onze BHM achteruit op zijn plek te parkeren; een nieuw niveau van zweethanden. Maar als bad-ass BHM bestuurder, lukte ook dit prima met de hulp van mijn co_piloot. We sloten de camper aan op water, stroom en riolering, dat heet een Full Hook up. Lijkt ingewikkeld, maar is vrij eenvoudig.

    We dronken een koude Corona met de rest van de groep en tegen zonsondergang gingen we wat eten vlakbij de camping, in restaurant Flannigan's. Het eten was lekker, ik had een Buffalo Burger met parmesan fries, maar het was wel zout, en relatief duur. Marjoleins wijntje kostte 8$...
    Hierna nog lekker met zijn allen buiten genoten van de sfeer, de omgeving, een drankje en wat muziek. Onze camper is versierd in Halloween sfeer met lampjes, spinnen en spoken. Maar naast ons staat een mega_bus_camper_ding die vier keer zo groot is en een soort UFO licht uitstraalt, dus ons beestje lijkt ineens een stuk minder bad-ass :-)

    Om een uur of tien heb ik het eethoekje omgetoverd in een bed, Marjolein slaapt boven de cabine. En tot net weer best lekker geslape. Ik ga zo nog een poging doen, want we moeten er vroeg uit voor een spannende hike!
    Read more