Satellite
Show on map
  • Day 10

    Nat in de Narrows, en....

    October 9, 2016 in the United States ⋅ 🌙 8 °C

    Vandaag begon de dag om drie uur met een jetlag momentje. Daarna toch wel weer in slaap gevallen tot de wekker om 6 uur ging. Maar wat een sterrenpracht zie je hier in de nacht zeg, ongelofelijk!!

    Na een ontbijtje bij de camper, maakten we alle systemen los en vertrokken we naar Zion Outfitters, waar we onze uitrusting kregen voor de wandeling door de Narrows. Dat is een pittige wandeling door de Virgin River, dus de uitrusting bestond uit neopreen sokken (die superstrak zaten, maar de voetjes wel warm hielden!) en speciale waterschoenen die de enkels ook goed stevig vast-zetten, zodat je goed langs de glibberige rotsen en stromingen kon lopen.

    Met de shuttlebus werden we helemaal naar het einde van de mooie route gebracht, en daar moesten we eerst een trail van 2 mijl lopen, voor we bij de rivier kwamen. Wat is Zion een ontzettend mooi en diep indrukwekkend park zeg! Je voelt je ontzettend nietig hier tussen de hoog oprijzende rotspartijen!

    Eenmaal bij de rivier begon de fun pas echt; we maakten een hike dwars door de rivier, die op sommige plaatsen best hard stroomde. Ik was al snel nat tot mijn middel. Het water was 11 graden maar dat deerde niks; het was de meest mooie wandeling die ik ooit heb gemaakt! We hadden gelukkig ook een stok om ons staande te houden en ik heb stevig doorgestapt, zodat we in de beperkte tijd die we hadden, nog wat konden zien. Ik was intens tevreden en gelukkig met deze wandeling!
    Daarna moesten we natuurlijk de 2 mijl weer terug langs het rivierpad lopen om bij de shuttlebus te komen, die ons naar de campers bracht. Tijd om afschieid te nemen van Zion, maar ik wil zeker een keer terug met Erik en de kids; er zijn zoveel mooie trails en hikes te doen, prachtige uitkijkpunten watervallen en ga zo maar door, Tot een volgende keer, Zion!

    Nadat ik droge kleren had aangedaan hebben we een boterham gegeten voor de camper op de parkeerplaats, en toen begonnen we aan de rit naar onze volgende bestemming, waarover meer in het volgende stukje...
    `
    Read more