Satellite
Show on map
  • Day 12

    Majesteus Moab

    October 11, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 17 °C

    Vandaag werden we uitgerust wakker voor onze volle dag in Moab.
    Voor wie het niet kent: Moab is een stadje wat echt een beetje afgelegen ligt, en daarom wordt het nog niet altijd opgenomen in het standaard rondje, Maar deze stad is wel de toegangspoort tot 2 van de Great Five (de 5 grote National Parks van de staat Utah)
    Hier kun je Arches N.P. bezoeken maar ook Canyonlands N.P. Bovendien is dit een beetje een avonturen plek, want hier kun je raften, abseilen, mountainbiken, hiken, offraod rijden en ga zo maar door. Veel te zien en te doen in moab dus!

    Het stadje zelf stelt niet heel veel voor, het is een lange straat met wat winkels en restaurants en hotels, maar met een knusse artistieke sfeer.
    Geen Walmart hier!! Aanvankelijk tot onze teleurstelling, maar inmiddels denk ik dat dit een deel van de charme van Moab is :-)

    We moesten vroeg uit de veren want om 7 uur werden we opgehaald voor een Tag A Long Tour, waarbij we met jeeps nog een andere kant van Moab gingen ontdekken: de regio is namelijk ook bekend vanwege Dinosaurussporen en opgravingen, en vanwege een rijk verleden van inheemse stammen en volkeren die hier leefden.

    We gingen met de jeep naar een plek waar je de dinobotten nog in de rotsen kon zien zitten, hoe uniek! En op een andere plek zagen we uitgegraven dino-sporen. De kids zouden het hier geweldig vinden!
    Daarna liet de gids ons een stukje zweten door met de jeep lekker off-road te rijden en heen en weer te schudden! En we bezochtend diverse plekken waar de Inheemse stammen vroeger woonden en leefden, o.a. nog te zien aan verschillende Petroglyphen (rotstekeningen)

    Na deze tour hadden we de middag vrij, en we groep splitste zich op Met zijn vijven besloten wij op naar Arches N.P. te gaan en daar een van de 2 moeilijkste trails te gaan lopen, op zoek naar Delicate Arch.
    Ach, een trail van 5 kilometer, met een verhoging van in totaal 150 meter; hoe moeilijk kan dat zijn?
    HEEL MOEILIJK< kan ik je vertellen! Niet alleen ging het pittig omhoog, maar we moesten echt over rotsen klauteren en langs afgronden lopen om ne een dik uur bij de plek van bestemming aan te komen. Ik heb weer verschillende malen gedacht: waarom doe ik dit nu ook alweer? Ik ga terug!
    Maar ik zette door, en de beloning was adembenemend....

    Delicate Arch.... ik kan het niet omschrijven, maar het is een bizar Lord of the Rings achtig landschap met veel wind, bergen, allerlei kleuren en bizarre rotsen en dan die rode enorme boog... Ik kan niet omschrijven hoe nietig je dan bent!
    Na de foto's mochten we op de terugweg gelukkig naar beneden, dus dat ging een stuk sneller!!!
    Ook deze wandeling was weer een pittige overwinning op mezelf, maar ik weet inmiddels dat de trails hier de moeite lonen en dat heb ik er raag voor over. En stiekem sta ik dan altijd , boven op de top, stil bij het feit dat ik dit al die jaren geleden nooit had gekun,en en nu wel. Pure winst.

    Na dit indrukwekkende bezoek hebben we boodschappen gedaan om met zijn allen op de campsite een heerlijke BBQ te maken. Dat hebben we gaadn, met veel plezier, lekker eten, leuk gezelschap en heerlijke wijn en Coronaatje.Ik En nu brandt het kampvuur nog steeds en ziten we samen te genieten van de muziek en een fijne avond onder de sterren.
    Morgen trekken we verder, naar Monument Valley. Ik kan niet wachten om te zien hoe dat gaat zijn. Kan het nog mooier, nog leuker? Ik kan het me niet voorstellen, maar tot nu toe is elke dag een belevenis!
    Read more