Living it up @Lake Powell

October 13, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 26 °C

Donderdag alweer, jeetje wat gaat deze reis snel voorbij...

Na een douche en een lekker Mugcake ontbijtje van Marjolein, hebben we ons boeltje gepakt en zijn we vertrokken vanuit Monument Valley. Na 100 meter rijden konden we direct de klok een uur terug zetten, want toen reden we de grens over tussen Utah en Arizona.
    Dag Utah! Je bent tot nu toe met stip mijn favoriete staat in Amerika.

Vandaag een korte rit van dik 2 uur op het programma naar Page en Lake Powell. Na een vlotte rit kwamen in in het kleine stadje Page aan, maar niet zo klein dat er geen Walmart was: HOERA! Marjolein weet inmiddels hoe ze er het snelste vanaf is: ik haal de boodschappen alvast, kijk jij maar even rond Carina :-)
    Na de boodschappen (en een zak vol onnodige spullen voor mijzelf en de kids), was het zoeken geblazen naar de Wahweap Marina en campground, dat staat erg slecht aangegeven. Maar uiteindelijk hebben we het gevonden en geparkeerd op deze schone en grote campsite. De laatste keer met fully hook up, want morgen staan we op een soort natuurcamping in de Grand Canyon, zonder stroom en water.

Om 13 uur gingen we met een boottochtje mee.
    Wist ik veel, ik dacht dat we naar een relatief groot meer gingen. Maar het woord 'meer', dekt de lading niet voor Lake Powell. Wat een groot gebied zeg! Het meer kronkelt langs allerlei canyons en is maar liefst 186 mijl lang! En de kustlijn is meer dan 2000 mijl rondom gemeten, extreem groot dus.
    En extreem mooi! We zagen niet alleen de glen Canyon dam, maar ook de navajo Canyon en de Antilope Canyon vanaf het water.
    Hiermee waren we heel blij, want een bezoek aan Antilope Canyon staat hoog op het verlangslijstje bij vele west-Amerika gangers. Je mag er alleen met een guided tour (van de Navajos) heen en je moet het maanden vantevoren reserveren. Dan schijnt het wel super mooi en spectaculair te zijn, zeker als je rond half 12 gaat, als het zonlicht op een bepaalde manier valt....
    Dat moeten we helaas voor een volgende reis op de Bucket List zetten, maar vanaf het water hebben we er toch wat van gezien.

Nu is iedereen even aan het relaxen bij de campers, voor we straks het vuur weer gezamenlijk aansteken voor een BBQ en kampvuur. Denk lekker eten en drinken, wijn en Corona's, goede muziek, smeltende marshmellows, aangename stiltes afgewisseld door bulderend gelach. Ik heb er nu al zin in met deze fijne groep mensen!