Satellite
Show on map
  • Day 17

    Vermaak in Vegas

    October 16, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 26 °C

    Na een IJSkoude bibbernacht in de GC, wekte ik Marjolein om 6 uur zodat we snel naar de sunrise konden gaan kijken.
    ook hier was de zonsopkomst spectaculair, maar niet zo mooi als in Bryce Canyon!

    Ik ben het eens met de mesnen dat Bryce mooier is dan de GC, maar die laatste is zeker zo indrukwekkend en biedt weer een heel andere belevenis. Verder is Bryce bij sunrise gewoon mooier, omdat het daar roze is. En ik hou van roze :-)

    We verlieten de Gran Canyon voor de 4,5 uur durende rit naar Las vegas, maar eerst nog wat feitjes.
    De aarde is 4,5 miljard jaar oud, en de GC is 2 miljard jaar oud! Toen de tectonische aardplaten 2 miljard jaar geleden tegen en over elkaar schoven, werd dit stuk land zo 4 to 6 kilometer boven zeeniveau getild, en zo werden de Rocky Mountains gevormd. Zo'n 6 miljoen jaar geleden begon het smeltwater van de Rockies (later bekend als de rivier de Colorado) met het stap voor stap uitslijten van de Grand Canyon. En zie hier 6 miljoen jaar later het resultaat; als dat niet indrukwekkend is!!

    We tankten, maakten de camper een beetje schoon en we smeerden een stapel Peanut butter and Jelly sandwiches voor onderweg, want we moesten voor 1230 uur bij CruiseAmerica in Las Vegas zijn om de camper in te leveren. Ik heb die dag gereden. Het was een vlotte rit, met de nodige zijwind. Voor de laatste keer luisteren naar Sweet Home Alabama en Life is a Highway, en keihard meezingen; een beetje nostalgisch werd ik er wel van.

    We waren om 12:15 bij CruiseAmerica en na een korte inspectie lieten we onze BHM achter voor de volgende bewoners. We werden met de taxi naar hotel Alexia Park Resort gebracht, waar onze kamers helaas nog niet klaar waren.
    Geeft niets, dan gaan we toch shoppen!
    We namen de taxi naar de Las Vegas South Premium outlets, waar we een paar uur hebben rondgelopen. Ik heb niets gekocht, maar anderen zijn bijzonder goed geslaagd daar.

    Eenmaal in Alexis Park kort de tijd om op te frissen; ik heb het enige nog schone jurkje uit de koffer getrokken, en toen zijn we de stad in gegaan.
    Bij de Yard House, waar we de eerste avond aten, was geen plek op zaterdagavond voor 9 man, maar bij een Mexicaans Restaurant Chayo's, wel.
    Ik heb heerlijke taco's op (nouj,en 1 van de 3, pfff) en een goddelijke strawberry frozen margarita. Een fijne afsluiter!

    Daarna heb ik in mijn eentje over de strip gewandeld en de lichtjes en duizenden mensen in me opgenomen. Ik wilde namelijk nog even naar mijn favoriete rommeltjes winkel Ross Dress for Less. Hier kon ik na 2 uur wel slagen! Leuk vest, nieuwe Skechers voor mezelf, nog een kadootje voor Brent en wat leuks voor Erik. Tijd om met volle tas terug naar het hotel te gaan...
    Na een slaapmutsje hebben we de koffers ingepakt en heeeeerlijk geslapen in een gewoon bed! Geen opgetrokken benen en geen camper deelmatrasjes!
    We hebben een uur of 6 geslapen en zojuist het ontbijtbuffet van het hotel gebruikt. Was prima.

    Nu zitten we op de luchthaven voor de laaaange reis naar huis. Eerst vliegen naar Minneapolis, daar 3 uur wachten, en dan door naar Amsterdam. Erik haalt me op. Terug naar de kindjes, na een onvergetelijke reis!

    Eenmaal thuis zal ik nog een blogje schrijven over het camperleven en wat nu de highlights en tips zijn!
    Read more