• Day 11

Puerto Princesa Subterranean park

February 24 on the Philippines ⋅ ⛅ 28 °C

Dobro jutro v vroč dan in tukaj imamo zajtrk. Sproti dela en stric tukaj, ki ga očitno imajo za vse, zajtrk je v ceni in ni pripomb. Ob 6.30 pojemo in ob 7.15, kot so napovedali, točno spet do minute, nas poberejo za današnjo turo.

Nas poberejo prve, potem pa sproti še napolnimo kombi in se odpeljemo v 77 km oddaljen nacionalni park, v Sabang. Na poti nam povedo, da je podzemna reka tukaj eden izmed novih naravnih čudes sveta, ostali “novi” so še Ha Long bay v Vietnamu, reka Amazonka v Braziliji, Iguazu slapovi v Argentini, otok Komodo v Indoneziji, Table mountain v Južni Afriki in Jeju otok v Južni Koreji. Procedura je baje tukaj malo drugačna in prosijo nas za potrpljenje, ker postopoma lahko prideš na vrsto. Je pa ogromno ljudi in bolje je iti organizirano kot sam verjetno, saj se baje lahko zelo dolgo čaka. Naj bi nekdo že ko so nas pobirali tam urejal in čakal v vrsti za nas, da smo relativno hitro prišli na vrsto.

Prvo smo sicer preganjali čas z vožnjo po ustju reke, ob kateri rastejo mangrove. Izvemo marsikaj, tudi to, da mangrove podpirajo trajnostne obalne in morske ekosisteme, ščitijo bližnja območja pred cunamiji in ekstremnimi vremenskimi pojavi in da če jih ne bi bilo, bi to blato, ki ga zadržujejo, lahko uničilo koralne grebene, kar pomeni nič več hran za ribe, posledično tudi mi nastradamo. Očitno je vse v naravi povezano, vedeli smo, da moramo čuvati čebele, no, zdaj vemo, da mangrove tudi.

Ko končamo pa končno sledi tisto po kar smo prišli. Pripeljejo nas na Sabang beach, od koder nas po 6-7 ljudi vozijo s čolni po morju, cca 25 min, do obale, kjer je vstop v podzemni svet. Vzame vsak svojo jamarsko čelado in potem se spet čaka, pred vhodom v jamo, saj vožnja znotraj traja 45 minut in je treba malo počakati. Gre za spektakularen jamski sistem, ki ima 8.2 km dolgo reko znotraj, ki se izliva v morje. Na tej poti ima ta reka pod zemljo neverjetne naravne umetnine, ogromne stalaktite, stalagnite, dvorane, slapove, apnenčaste formacije itd. Baje so našli tukaj nek mineral, ki je bil odkrit samo tukaj. Notri letajo, spijo netopirji in cel čas smo opozorjeni, da ko gledamo gor, naj imamo usta zaprta. Smo imeli :) Baje bo trajalo leta ali celo desetletja, da bodo lahko raziskali vse, saj ne želijo spremeniti ničesar, kar bi spremenilo naravo in ekosistem, ki je razvit tukaj. Nobenih flashov se ne sme uporabljati, samo navadna svetilka od vodiča in več ali manj samo tišina. Preden s čolnom vstopiš, dobis audio vodiča in slušalko v uho, ki ti vse sproti razlaga. Na ta način skušajo kar se da ne biti “invazivni” v sam ekosistem jame.

Impresivno je beseda, ki jo zlahka napišem. Res za videt, kljub temu, da je s čolnom možno znotraj pluti “le” 1.6 km, vidimo ogromne impresivne dvorane, formacije narave, skale, prehode, stebre itd., ko po 45 minutah spet ugledamo dnevno svetlobo. Počakamo našo “gondolo”, ki nas spravi nazaj v Sabang, pojemo kosilo in ura in pol vožnje nazaj v mesto.

Malo osvežitve v bazenu, malo počitka in potem še en sprehod do veleblagovnice, ki je kot iz nekih prejšnjih časov, ki smo jih živeli sami. Luštno. Potem pa še na “rivo”, na večerjo, dve večerji z zaključkom glasbe v živo spet…danes je bila druga ekipa :) Jutri se nam začne zadnja etapa potovanja, let na Cebu.