Dag 2: Kristiansand - Bjønndalen Camp

August 15, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 18 °C

Weg uit het stedelijk gebied was de opdracht voor vandaag, maar wel in de richting gaan van Evje want daar willen we graag naar toe.

We hadden gisteren al gezien dat de dichtsbijzijnde camping op ongeveer 29km van Kristiansand lag. Voor gisteren vonden we dat te ver maar vandaag moest dat maar gaan gebeuren. Met als optie om onderweg een slaapplek te vinden. Maar gezien de verwachtte hevige regen in de komende nacht, stonden we liever op een camping.

We vertrokken vrij laat rond 10:45 uur, eerst nog even boodschappen doen voor de dag. De eerste 20km gingen ons goed af. Het terrein was ook makkelijk daar we nog veel in dorpjes waren. De laatste 9km was het alleen maar klimmen en klimmen. Google Maps vond het 'mostly flat', daar dachten wij toch wel anders over. Op sommige stukjes op kruipsnelheid omhoog maar rond 17:00 uur waren we toch bij de camping aangekomen. Onderweg nog wel een paar potentiële overnachtingsplekken gezien maar dat verder niet heel serieus onderzocht.

Eerst even uitrusten op de stoel, eten maken en daarna de tent opzetten. Hopelijk gaat het goed met de regen en de tent.