Dag 16 ochtendupdate: We kunnen weer!

August 29, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 15 °C

Gisteravond voor dat we naar bed gingen nog even tandenpoetsen en naar het toilet. We hadden de langlaufschoenen nog buiten laten staan want deze zijn nog steeds erg nat. Bij terugkomst ontbreken er ineens twee schoenen. Al snel zien we er één verderop liggen. De ander ligt daar niet bij. Na een poosje zoeken loopt Christel de andere kant op en ziet daar ineens wat liggen. De andere schoen lag zo'n 15m verderop aan de andere kant van de tent. Geen idee wat daar is gebeurd.

Rond 1:00 uur in de nacht wordt Wesley wakker van een bewegende tent. Eerst denkt hij dat het de wind is maar als hij daarna weer hetzelfde hoort realiseert hij zich dat er iets of iemand aan de tent aan het schudden is bij de voorste deur. Christel wordt ook wakker en ziet even later een schaduw dat lijkt op een kat langs de tent lopen. We hebben daarna niks meer gemerkt. Misschien was de kat op zoek naar langlaufschoenen?

De bedoeling was dat Wesley deze ochtend rond 7:30 uur wandelend vertrok naar de autogarage, dat werd uiteindelijk 8:00 uur. Daar aankomend zit de deur op slot. Er hangt een briefje dat men buiten de deur is. Er zit wel iemand in de shop en die doet de deur open. Na het uitleggen van het probleem zegt hij dat ze eigenlijk gesloten zijn, maar loop maar even mee.

Na wat zoeken naar de juiste spullen kon Wesley gebruik maken van de werkplaats en eigenlijk alles wat hij maar nodig had. Een uur na aankomst waren twee wielen weer klaar voor gebruik en kreeg Christel het bericht dat het wel goed ging komen en ze dus vast kon beginnen met de tentspullen op te ruimen. Ondertussen was ze al naar de supermarkt geweest om de voorraad van ontbijt en lunch aan te vullen.

Om 10:45 uur waren alle vier achterwielen weer gereed. Het lager dat vastgelopen was, is helaas wel gesneuveld. Dat betekent dat we nu geen reserve meer hebben maar hopelijk hebben we die ook niet meer nodig.