Dag 26: Birkeland - Kristiansand

September 8, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 14 °C

De laatste grote tocht. We wilden geen saaie route langs een hoofdweg dus besloten we de toeristische route te nemen. Twee kilometer verder en met nog een flinke klim erin. Om het af te leren, laten we maar zeggen.

We vertrokken mooi op tijd zo rond 9:45 uur richting Kristiansand, 'Paradisbukta' om precies te zijn. Dit is een gratis kampeerplaats aan zee met toiletvoorziening. De klim van de dag volgde al na 5km en het was een serieuze klim. Niet persé de moeilijkste van de afgelopen tijd maar het ging wel moeizaam. De vermoeidheid merk je dan toch wel. Gelukkig komt er na een klim vaak ook een afdaling en dat was ook dit keer zo. Mooi wat gratis meters. Na een korte lunch kwamen we rond 14:00 uur al aan in Kristiansand. Even wat boodschappen doen en daarna op naar de slaapplaats.

We hadden wel door dat er vandaag wat wind stond maar aan zee merkte je pas echt hoe hard het waaide. Christel trok wel drie lagen kleding aan en nog had ze het niet heel warm. Na het avondeten zetten we de tent op. We hadden nog niet eerder de tent opgezet bij veel wind, maar het ging verrassend soepel. Beschut van de wind was het goed vertoeven.

Morgen vertrekt de boot naar Nederland om 15:30 uur dus we hebben nog een paar uurtjes in de ochtend en begin van de middag. Elke vakantie kopen we een souvenir als aandenken aan de vakantie, hopelijk vinden we morgenvroeg nog iets toepasselijks.