Dag 27: Kristiansand

September 9, 2022 in Norway ⋅ 🌧 14 °C

De laatste dag! Na een stormachtige nacht op een schitterende plek maakten we in de ochtend kennis met de zoon van een clublid van de rolskivereniging. Hij nodigde ons uit voor koffie/thee met wat lekkers. Aangezien we tijd genoeg hadden sloegen we dat natuurlijk niet af!

De afgelopen dagen was Wesley al wat aan het rekenen geweest hoeveel kilometer we ongeveer zouden gaan afleggen. De conclusie was dat we op de slotdag nog zo'n 10km nodig hadden om over de 600km grens heen te gaan. De afstand van onze overnachting naar de checkin voor de boot was echter maar 6km. Dus er werd gezocht naar een creatieve tocht door Kristiansand. Via de rolskibaan waar we natuurlijk een rondje gemaakt hebben gingen we via de sportvelden aan de zee kant naar de brug waar we, bijna vier weken geleden, ook Kristiansand verlaten hebben. Voor het inchecken nog naar de souvenirwinkel maar daar was weinig bijzonders. We gaan één van onze rolskibanden omtoveren tot souvenir!

Wat we tot nu toe gemist hadden waren Noorse wafels. Bij de souvenirwinkel zat een café die ze verkocht dus dat kon niet uitblijven. Ze waren wel oké maar niet persé beter dan die op het lustrum van de rolskivereniging vorig jaar.

Na het inchecken mochten we direct de boot op en nu is het lekker relaxen tot we thuis zijn. Op de overtocht hebben we voor een deel geen internet. Vanavond gaan we werken aan een statistieken overzicht welke we dan morgenochtend zullen plaatsen.

Jullie keken uit naar de verhalen maar wij keken heel erg uit naar al jullie leuke reacties. Geeft toch wat extra's als mensen meeleven tijdens zo'n lange tocht. Dus heel erg bedankt en wellicht tot een volgende keer?