Colombia
Porvenir

Ankommet til Medelllin

October 29, 2022 in Colombia ⋅ ⛅ 18 °C

Så har vi forladt Cartagena og har rejst et godt stykke ned til Medellin. For et par dage siden tog vi en 15-timer bus fra Cartagena til Medellin. Kunne man flyve på en time? Ja. Valgte vi istedet at spare penge her og køre i 15 timer? Også ja. Vi tog bussen om natten, så vi sov heldigvis meget af vejen og det gik stille og roligt. Så kom vi til Medellin omkring kl 12 midt på dagen og havde et par timer at vente indtil vi kunne tjekke ind. Efter en uge i sovesal i Cartagena valgte vi at booke en Airbnb her i Medellin, så vi har vores egen lejlighed. Det har vi også udnyttet de sidste to dage og bare slappet af og nydt vi har haft en fjernsyn med Netflix ;) Idag bevægede vi os så ind i byen for at tage til Parque Explora. Det var ligesom Eksperientarium i København og det var slået sammen med planetariet, så vi kunne købe en kombi billet til begge steder. Så vi har brugt hele dagen (ja, seks timer) på at lege med alle de interaktive ting de havde og set film i planetariet. Vi har lært om musik, tiden, været i terrarie og akvarium. Det var et kæmpe sted med så meget at lave, og vi har hygget os med det hele ☺️Read more

Mere Medellin

November 1, 2022 in Colombia ⋅ ⛅ 24 °C

Så har vi været ude og opleve noget igen. Vi er stadig i Medellin, men de sidste par dage er ikke blevet brugt på meget, da Simon ikke har været helt på toppen. Han har haft ondt i ørerne siden vi kom hertil, og igår endte vi med at bruge dagen på hospitalet, så de kunne se på det. Han har fået infektion i det ene øre efter at have svømmet så meget ved kysten tror de, så nu har han fået penicillin han skal tage den næste uge. Han havde det heldigvis meget bedre idag, så vi har været ude og se lidt idag. Vi bestemte os for at se Museo de la Memoria (eller Hukommelsen Hus på dansk ifølge Google), og for at komme derhen krævede det en bus, en metro og letbanen, så vi har også været ude og teste næsten alt Medellins offentlige transport. Det var et spændende men trist museum, der fortalte historien og Medellin og Colombias tid gennem borgerkrig og narkohandlere. Medellin er også Pablo Escobars fødeby, og de var hårdt ramt mens han levede her og skabte en masse konflikter. Vi fik en masse historier om, hvordan det var at bo i Medellin på det tidspunkt, og hvordan regeringen ikke har gjort meget for at hjælpe. Der er stadig mange mennesker som forsvandt dengang, og der stadig ikke er blevet fundet. Det er heldigvis blevet bedre, og museets tanke var, at det var vigtigt at lære om denne her tid, så det forhåbentlig ikke sker igen.
      Efter flere timer på museet tog vi letbanen, metroen og en bus tilbage igen, handlede ind til aftensmad og har brugt eftermiddagen/aftenen på at slappe af.

Porvenir, Barrio El Porvenir