• Day 12

Gremo v ledenik

July 21, 2019 in Norway

In ne samo, da smo našli ledenik za dotaknit se ga, celo vanj smo lahko šli!

Ob naši poti smo našli Klimapark 2469, na planoti pod najvišjo goro Norveške - Galdhø, ki je visoka skoraj tako kot naš Triglav - 2.469 metrov. Od tod tudi številka ob uradnem imenu parka :)

V ledenik lahko vstopiš le z vodičem, ki te prijazno informacijsko popelje po vulkanski gori z razlagami o permafrostu, rastlinah in živalih, ki tu živijo, nastanku ledenikov ter skorajšnjem koncu naše Zemlje. Na koncu te povabi na sprehod v sam ledenik, v katerega so skopani tuneli, in kjer lahko vidiš, kako je ledenik nastajal skozi obdobja. Vidiš nekaj ostankov, najdenih točno v tem ledeniku, in lahko počivaš na ledenih klopeh v okrogli predavalnici.

Najbolj žalosten je pogled na ledenik od zunaj, saj je površina ledenika Klimaparka pokrita z belimi ponjavami, da preprečuje prehitro taljenje ledu. Ko se ponjava konča, lahko vidiš, kako hitro ledenik izginja - stopnica z nepokritim ledenikom je visoka zih več kot en meter...