Satellite
Show on map
  • Day 17

    Het boottochtje dat niet doorging

    March 16, 2023 in Portugal

    Vanmorgen bericht dat wegens de weersomstandigheden het boottochtje naar Benagil Grotten niet door kan gaan. Hë wat jammer nou, wat ga ik vandaag dan doen? Besloten om de busreis naar Armacao de Pera toch te gaan maken en daar wel te zien wat er te doen is. Wat een goed plan, ik was er om 11.00 uur en het was gewoon een feest om daar op het strand te zijn. Er lagen veel visserbootjes die smorgens uitgevaren waren en met de vangst weer terug waren. Er was veel bedrijvigheid met netten leeghalen en opvouwen. Boten weer klaar maken voor de volgende vistocht. Netten die gerepareerd moesten worden. Genoeg te zien voor een paar uur. Wat een geluk dat de boottocht niet doorging want die zou om 14.00 uur vertrekken. Misschien zou ik er dan een half uurtje van te voren zijn en als je na 15.00 uur terugkomt is al de bedrijvigheid van de vissers al weer afgelopen.
    Dit is de eerste kleine, oorspronkelijke vissershaven die ik tegen gekomen ben tot nog toe. De boten liggen gewoon op het strand en worden met een tractor het water in getrokken.
    Ik heb zoveel mooie foto's gemaakt dat ik er een aparte footprint van heb gemaakt want het is echt zonde als deze foto's tussen foto's van andere bezienswaardigheden verdwijnen.
    Ik heb genoten van het foto's maken, zoals je kunt zien heb ik veel gebruik gemaakt van bijzondere perspectieven. Ik hoop dat jullie net zo genieten van het bekijken van de foto's.
    Read more