Satellite
Show on map
  • Day 78

    Onderweg en Saint Malo

    May 16, 2023 in France ⋅ ☀️ 12 °C

    Precies voor de sneeuw uit over de Pyreneeën gekomen. De natte sneeuw die ik in de Pyreneeën had was de voorbode van echte sneeuw. Wat ben ik blij dat ik daar niet in beland ben 🥵
    Het is alle dagen echt koud. Het plan dat ik daardoor aangepast heb is: gewoon gaan rijden richting noorden tot het mooi weer wordt en dan blijf ik ergens een paar dagen chillen.
    Dat betekent dat ik door heel veel mooie dorpjes gereden ben, waar ik dan weer geen fotos van kon maken want voordat een parkeerplaats gevonden is ben je het dorp alweer uit.
    Er was één dorpje waar ik speciaal voor gestopt ben en dat was vanwege de prachtige, blauw geverfde ijzeren brug. Op dat moment kwam er een liedje in mijn hoofd: Sur le pont d'Avignon on est dance, on est dance. Nou wat een mooi decor zou die brug zijn om over te dansen. Meteen heb ik het liedje veranderd in: Sur le pont d'Aveyron on est dance, on est dance, want de brug loopt over de rivier Aveyron.
    Dagen lang door knalgroen gereden, zo groen dat het soms zeer deed aan mijn ogen. Het nieuwe ontluikende groen en de regenbuien die het stof er af spoelen tesamen met een bleek zonnetje maken dat alles onwaarschijnlijk groen is.
    Vanmorgen even koffie gedronken in een leuk dorpje waar ze een prachtig gebouw voor exposities hadden, wat helaas vandaag gesloten was. Veel glas en roestmetalen panelen. Door de zon weerspiegelde alles mooi in de ramen, een prachtig lijnenspel.
    Intussen zit ik vandaag in Frankrijk in Saint Malo. Een prachtig plaatsje in Noord-Bretagne waar ik genoten heb van de prachtige kust en van een in de rotsen uitgehakte beeldentuin. Die beelden zijn gemaakt door een abt die, op 55-jarige leeftijd, na een beroerte doofstom geworden was. Vanaf toen bracht hij zijn dagen door met beelden uithakken in de rotsen aan de kust. Heel bijzonder om te bezoeken want het is best griezelig om over de rotsen te klauteren om de beelden te kunnen zien.
    Gelukkig sta ik nu op een camperplaats in Mont Saint-Michel met electriciteit voor mijn electrische kacheltje, want ik heb het echt koud. Ze voorspellen hier snachts lage temperaturen, brrrrr 🥶
    Read more