Satellite
Show on map
  • Day 7

    Van Cajados naar Olhao

    November 4, 2023 in Portugal ⋅ 🌬 20 °C

    Vanmorgen werd ik door Hans gewekt met een heerlijke kop koffie. Nog even ontbijten en alle spullen weer vast zetten voor de reis. Het eerste gedeelte reed ik langs kurkeiken en net als de vorige keer kan ik er geen genoeg van krijgen. Even stoppen voor een paar foto's met natuurlijk weer allerlei bijzondere gedachten tijdens het rijden daarna. "Zie ze daar staan met hun prachtige, bruine, naakte torso". Natuurlijk ging dat over de geschilde kurkeiken. En één verlegen kurkeik vond ik bijzonder mooi zoals ze "haar naakte torso probeerde te bedekken met sluiers van kleine groene blaadjes". Een klein inkijkje in mijn gedachten tijdens een lange rit 😃
    Mij was verteld dat er alweer een storm aankomt die ditmaal ook Zuid-Portugal aandoet. Nou ja ik zal wel zien, kan onderweg altijd nog stoppen als het niet gaat.
    Maar gelukkig ging het, om 13.30 Portugese tijd, Nederlandse tijd 14.30 aangekomen op de camperplaats in Olhao. Dezelfde van de vorige keer en dat voelt toch een beetje als thuiskomen. Eerst een warme maaltijd maken dan heb ik de rest van de dag de handen vrij.
    Daarna moest ik natuurlijk heel dringend de Rio Formosa begroeten, inmiddels als een bekende. Nou ja dat dacht ik, maar toen ik die kant opliep belde Franka en al pratende kwam ik in steeds weer nieuwe straatjes terecht en geen spoor te bekennen van de boulevard of iets dat op water leek. Wel weer leuk om te verdwalen, zo kom je op plaatsen waar je nog nooit geweest bent.
    Na het gesprek kon ik de telefoon weer gebruiken als navigatie en kwam ik toch nog bij de Rio Formosa terecht. Zo bekend ben ik blijkbaar toch nog niet 😂
    Het begint nu toch steeds harder te waaien, ben benieuwd wat het wordt vanavond.
    En natuurlijk morgen, hoop dat de storm gaat liggen anders stel ik het bezoek aan Souwie nog een dagje uit.
    Read more