Satellite
Show on map
  • Day 8

    Van Olhao naar Culatra

    November 5, 2023 in Portugal ⋅ 🌙 15 °C

    Heerlijk, bij het wakker worden scheen de zon. Nu weet ik weer waar ik het voor gedaan heb dat hele eind rijden.
    Eerst maar naar de markthallen voor een koffie met een pastel de nata.
    Wat fijn om op een terras in de zon te zitten op mijn slippers. Thuis had ik niet kunnen denken dat ik dit jaar mijn slippers nog zou dragen daar was het al veel te koud voor geworden.
    Leuk gesprek met een vrouw die daar ook alleen zat.
    Weer terug om te lunchen en mijn spullen te pakken om naar Souwie op Culatra te gaan.
    Voelde toch wel gek om Octobus voor 2 dagen achter te laten. Aan de buurman, die nog 3 a 4 dagen zou blijven, gevraagd of hij een beetje op Octobus wilde letten en hem mijn telefoonnummer gegeven voor als er iets aan de hand was met Octobus. Dat voelde al veel beter.
    Om 15.00 uur met de boot naar Culatra, waar Souwie al op me stond te wachten. Wat is dat toch ontzettend leuk om elkaar op die prachtige plek weer te ontmoeten.
    Een wijntje op het terras van Souwie's huisje met lekkere hapjes. Daarna genieten van de zonsondergang, wat een mooi uitzicht zeg!
    Ik had campervoer meegenomen, gekookte bietjes vacuüm verpakt, Boursin en gebakken aardappelen met uitjes en spekjes ook vacuüm verpakt. Het was snel klaar en smaakte ook nog goed 😃
    Voor 2 nachten is dit nu ook mijn huisje. Het wordt morgen weer lekker weer, ga over het eiland wandelen en foto's maken, ik heb er zin in!
    Read more