Dag Culatra.......

November 18, 2023 in Portugal ⋅ 🌙 18 °C

Vanaf gisteravond stond alles in het teken van het afscheid nemen van Culatra. Heel erg leuk om te zien hoeveel mensen Souwie kent op Culatra en vice versa, het helpt ook dat Souwie Portugees spreekt. Iedereen krijgt een hug en het "até a próxima vez" (tot de volgende keer) klinkt veelvuldig.
    We lopen een extra rondje en genieten van de mooie plaatjes. Door het lage water zijn er mensen op het wad aan het werk en de kleuren en lijnen zijn werkelijk prachtig. En dan moeten we toch naar de boot. Een paar vrouwen van Culatra, die ook met de veerboot mee gaan, helpen Souwie met de zware koffer alsof dat heel gewoon is.
    In Olhao aangekomen blijft Souwie wachten bij de veerboot terwijl ik Octobus op haal.
    En daar gaan we naar Faro island. Over de brug rechtsaf naar het restaurantje aan het begin van de authentieke vissershuisjes. Een heerlijke hamburgerplate gehad, door Margot getipt was ik er de vorige reis al geweest. Voelt best goed als je ergens de weg al weet 😃 En daarna een stukje over de plankier gelopen om naar de vissershuisjes te kijken. Het was tijd om in te checken voor de AirB&B kamer. Wat een prachtige kamer heeft Souwie daar met uitzicht op de Ria Formosa. Ik slaap in mijn Octobus op de parkeerplaats er naast.
    Later nog lekker een biertje/wijntje gedronken op een terras met 2 Engelse jongens die ook een kamer in de AirB&B hebben. Was erg gezellig en wat hebben we gelachen zeg 😂
    Al met al is het toch goed gekomen met de weemoed van het afscheid nemen!