Satellite
Show on map
  • Day 22

    Faro island

    November 19, 2023 in Portugal ⋅ 🌙 18 °C

    Vanmorgen de zon op zien komen boven Ria Formosa. Vannacht vroeg ik me af wat toch dat steeds terugkerende lawaai was dat ik hoorde, bleken dat de golven van de Atlantische Oceaan te zijn. Om half 8 vertrokken we richting vliegveld dat slechts 8 minuten rijden is.
    Wat een overzichtelijk vliegveld zeg. Komt natuurlijk ook omdat het zo klein is, maar het kort parkeren terrein is 3 minuten lopen van zowel de vertrekhal als de aankomsthal en dat is bijzonder prettig.
    Nog even koffie met een pastel de nata als afscheid en daar ging Souwie..........
    Toch wel gek zo, wat zal ik nu eens gaan doen? Ik had nog geen plannen. Vorige keer was het rond het vliegveld heel mooi om rond te rijden dus dat ging ik doen. Daarbij kwam ik langs de mooie grote parkeerplaats waar de vorige keer nog een bord stond dat het verboden was voor campers, via de zij-ingang reed ik er op, ik zag geen enkel verbodsbord. Zou het dan toch mogen? Er stond een bord voor bussen, nou Octobus is ook een bus, dus vooruit maar ik ga daar staan. Wat een prachtige plek, ze hebben er zelfs planten en bomen geplaatst en direct aan Ria Formosa.
    Lekker op Veni Vidi Fietsie weer terug naar het begin van de vissershuisjes waar ik gisteren met Souwie een stukje gelopen had. Nu wilde ik het helemaal lopen en over het strand langs de Atlantische Oceaan terug. Heerlijk een tijdje op een geheel verlaten strand gezeten. Er lagen veel stenen in de meest vreemde vormen. Leuk om daar foto's van te maken, het was opkomend water en ja hoor ik kreeg het voor elkaar om een kletsnatte rok te krijgen omdat ik tijdens het fotograferen niet goed op het water lette 😃 Gelukkig was die binnen een kwartier weer droog met dat heerlijke zonnetje erbij. Naderhand nog even een terrasje pakken en weer op weg naar Octobus. Maar wat zag ik toen ik door de hoofdingang van de parkeerplaats fietste? Toch een bord verboden voor campers. Hadden ze dat vanmiddag snel even neergezet? Aan de andere ingang stond ook al zo'n bord, nee hè?
    Nog even naar de zij-ingang gereden waar ik de parkeerplaats opgereden was en gelukkig stond daar geen verbodsbord. Alleen dat bord dat bussen er mogen parkeren. Het is hier heerlijk rustig en ik kijk uit op Ria Formosa waar de zonsondergang aan de Atlantische Oceaan nog behoorlijk wat kleur aan meegeeft.
    Read more