Uydu
Haritada göster
  • Gün 29

    The secret revealed

    26 Kasım 2023, Hollanda ⋅ ☁️ 8 °C

    Ja hoe zit dat nou met die secret mission?
    Nou het zit zo: ik zit weer op Texel 😂🤣😂
    Waarom? Zoon Justus is gisteren 40 jaar geworden. Ze zeggen dat het leven dan pas begint. Daar wilde ik bij zijn aangezien ik ook aanwezig was toen hij dit leven 40 jaar geleden begon.
    Het was nog een hele reis om op Texel te komen. Dat komt doordat ik niet onnodig wil vliegen vanwege het klimaat. Dat resulteerde dus in een bijzonder lange reis. De 21e met de bus naar Lissabon waar ik de nachtbus naar Madrid nam die 's morgens 22e aankwam.
    Geprobeerd om met de bus of trein naar Amsterdam te komen. Dat zou nog eens 2 dagen duren omdat er veel overstappen waren waar je soms 6 a 8 uur moest wachten op de volgende aansluiting.
    Toen besloot ik dat dit niet onnodig was, je zoon wordt niet elke dag 40, en vanaf Madrid heb ik een vlucht geboekt naar Amsterdam. Het leek erop dat ik precies de laatste boot nog zou kunnen halen, maar de ns dacht daar anders over en ik miste op een minuutje na de trein van Amsterdam naar Den Helder. Ja wat nu............. Mijn broer en schoonzus gevraagd of ik daar een nachtje kon slapen, gelukkig waren ze thuis en ik ben daar heen gegaan. Wat leuk om zo onverwacht bij ze te zijn, heerlijk glaasje wijn, hapjes en kletsen. Slapen in een echt bed, douchen, heerlijk..............
    23e om 13.00 u begonnen aan de treinrit Zwijndrecht-Den Helder. En alweer allerlei vertragingen incl. uitvallen van de trein in Anna Paulowna. Wachten op de volgende trein naar Den Helder. Daar aangekomen zagen de Texelaars net de bus naar de boot wegrijden. Dat betekende een uur in Den Helder wachten. Leve het openbaar vervoer 🥵 Dan maar in Den Helder boodschappen doen voor de komende dagen want ik wilde niet de deur uitgaan omdat ik dan bekenden tegen zou kunnen komen waardoor de verrassing voor Justus niet zou lukken.
    Uiteindelijk op de boot van 18.30 op het fietsendek gebleven en in de bus kwam ik gelukkig geen bekenden tegen. Iemand zei tegen mij: in die tijd kun je naar Australië reizen 😂
    Op 25 nov was het eindelijk zover, met de bus naar De Koog naar de verjaardag.
    Wat was het fijn om er bij te kunnen zijn en iedereen weer te zien. Dat is toch echt mijn kostbaarste bezit ❤️
    En omdat ik had besloten dat dit niet onnodig was vlieg ik dinsdag van Amsterdam naar Faro, heerlijk gewoon dezelfde dag op de eindbestemming 😃
    Ik heb dus zo geheimzinnig gedaan en jullie voor de gek gehouden om te voorkomen dat Justus het via FindPenguins te weten zou komen.
    Ben wel benieuwd wat jullie allemaal dachten dat ik zou gaan doen?
    Okumaya devam et