Satellite
Show on map
  • Day 31

    Terug in Moncarapacho

    November 28, 2023 in Portugal ⋅ ⛅ 15 °C

    Waar ik op de heenweg 3 dagen nodig had om op Texel te komen had ik vandaag slechts deze dag nodig om weer terug te zijn in Moncarapacho, wat een verschil!
    De vlucht naar Faro zou om 16.45 u van Amsterdam vertrekken. Ik had na de perikelen op de heenweg niet meer zo'n vertrouwen in de ns en voor alle zekerheid heb ik de boot van 10 uur genomen en je raadt het al natuurlijk geen files of uitvallen van treinen waardoor ik heel vroeg op Amsterdam cs aankwam. Dan maar even een pizzaslice eten en daarna door met de sprinter naar Schiphol.
    Heerlijk op mijn gemakkie zoeken waar ik moest zijn. Nog 2 uur wachten voordat we konden boarden. Maar er is altijd iets te zien waardoor je je niet hoeft te vervelen. In gesprek geraakt met een vrouw en een man die naast mij zaten. Zij kwamen heel vaak naar Portugal en gaven mij een paar adresjes van leuke Portugese restaurantjes rond Olhao en Moncarapacho.
    Daarna boarden, ik had stoel 3E bijna voorin het toestel en kon gelukkig nog net mijn rugzak in de bagagebak kwijt. Toen kwam er een vrouw die de stoel naast mij had. Zij wilde haar rolkoffer kwijt en zei tegen mij dat de bagagebakken alleen voor rolkoffers waren en dat ik mijn rugzak onder de stoel kwijt moest. Waarop ik zei dat dat niet kon omdat daar mijn tas al stond. Ze begon weer te zeggen dat ze het niet okay vond en dat ze net omgeroepen hadden dat alleen rolkoffers in de bagagebakken mochten. Nou ik had toch duidelijk gehoord dat er omgeroepen werd dat rolkoffers en grote rugzakken in de bagagebakken geplaatst moesten worden en zei haar dat. Ze vroeg aan mij waar zij dan haar rolkoffer kwijt moest. Een eindje verderop was nog plaats en ik wees haar daar op. Toen ze terugkwam begon ze er weer over dat mijn rugzak daar niet hoorde en ik deed of ik niets hoorde. Voor de vierde keer probeerde ze er over te beginnen en toen was ik het zat. Ik zei tegen haar "Kunt u het nog eens vertellen? Ik heb het nog niet gehoord" waarna ze er gelukkig het zwijgen toe deed.
    Ik raakte in gesprek met de buurvrouw aan de andere kant die opgehaald werd door een vriend in Faro en dan met de camper naar Marokko ging. Ik vertelde dat ik dat in januari en februari ging doen met mijn campertje. Een heel leuk gesprek en opeens zei de boze buurvrouw naast mij dat ze nu begreep waarom ik een rugzak mee had. Eerst deed ik of ik het niet hoorde want ik dacht dat ze opnieuw begon, maar dat was niet zo. Ze begon aan het gesprek deel te nemen en bood haar excuses aan voor wat er voorgevallen was.
    Ik eindigde met de telefoonnummers van allebei de buurvrouwen en ga misschien binnenkort wat met ze afspreken 😃
    Margot en Joao (haar vriend) kwamen me ophalen van het vliegveld en omdat we geen van allen nog gegeten hadden reden we naar een echt Portugees restaurantje/bar. Dat had ik echt wel gemist zo'n sfeerloze inrichting met een terras met plastic reclamestoelen, je raakt er aan gewend/gehecht.
    Heerlijke echte grote hamburgers met frietjes, 6 biertjes, twee koffie + een thee (totaal €31,50) later gingen we op weg om Octobus op te halen.
    En vanavond sta ik op de camping bij Margot, nagenietend van het bezoek waarin ik de familie weer gezien heb en bedenk ik hoe goed ik het heb 😃
    Best of both worlds 🎼🎵🎶
    Read more