Satellite
Show on map
  • Day 33

    Sao Bartolomeu de Messines

    November 30, 2023 in Portugal ⋅ 🌧 18 °C

    Lekker rustig aan vanmorgen want pas om 12 uur naar de fietsenmaker.
    Toen ik net koffie gezet had en lekker in het zonnetje zat kwam de Noorse buurman even buurten, nou ja hij probeerde indruk te maken door te vertellen wat hij allemaal gedaan had, hij was met een vriend onderweg en zonder dat ik er naar vroeg vertelde hij dat de vriend een bed voorin de camper had en hij het lekkere grote bed achterin. Dat het vooral duidelijk was dat zij geen setje waren. Vervolgens vertelde hij dat hij een huis had dat hij vroeger gekocht had voor 1 miljoen (kronen denk ik?) dat nu 10 miljoen waard zou zijn, dat hij nu miljonair was bla bla bla Aan mij vroeg hij niets wat eigenlijk best gek is. Toen ik zei dat geld niet het belangrijkste is in het leven moest hij zichtbaar omschakelen en begon te vertellen dat hij duikinstructeur was enz enz enz Toen moest ik mee om naar zijn sticker achterop de camper te kijken, was idd een leuke, maar ook weer zei of vroeg hij niets over mijn bestickering. Ik zei dat ik de bus rijklaar wilde maken en verdween naar binnen. Toen ik later weer naar buiten kwam vroeg hij of ik een paar dagen op deze parkeerplek bij hen wilde blijven. Nou nee, dank je wel, maar hoe zeg je dat? Ik zei maar niets.
    Om 12 uur bij de fietsenmaker. Ik vroeg of mijn fietsje klaar was en hij zei doodleuk dat hij daar nu mee ging beginnen. Ik ben blijven wachten want ik was bang dat het anders nog een paar dagen kon duren. Hij ging direct aan de gang en het zag er professioneel uit. Achterwiel er uit, met dopsleutels de speling er uit halen, vervolgens het wiel er weer in en draaien om te zien of het goed was. Nee hij was niet tevreden, wiel er weer uit en in een soort bankschroef gezet waardoor hij goed kon zien hoe het wiel draaide. Een paar spaken aangedraaid en toen was hij eindelijk tevreden. Nog even het zadel iets meer naar achteren gezet, gelhoesje gekocht (15€) voor op het zadel en de banden opgepompt. Het totaalbedrag was 30 euro (15 voor het zadelhoesje en 15 arbeid) dat is echt goedkoop!
    Hij ging ook nog even een rondje fietsen om te testen. Mijn Veni Vidi Fietsie is weer als nieuw 😃
    Toen ik weer terugkwam bij Octobus waren de Noorse buurmannen er niet, dus ik hoefde niets te zeggen en ben op weg gegaan richting Alte. Daar woont Susanne, de Duitse hippie die in Amsterdam op een woonboot gewoond heeft in de 70er jaren. We hebben voor dit weekend afgesproken.
    Eerst op een hele grote, lege parkeerplaats de rest van het linzensoepje opgewarmd en heerlijk gegeten. Het bleek het parkeerterrein voor het stadion te zijn, dan is het wel logisch dat het leeg is als er niet gevoetbald wordt.
    Vanaf 15.00 uur begon het te regenen. Richting Loulé dan maar en daar op een camperplaats gestaan, maar door die regen zag alles er zo mistroostig uit dat ik niet wilde blijven. Ik bedacht dat ik liever op een camping wilde staan en sta nu in Sao Bartolomeu de Messines op een mooie camping waar belachelijk veel Nederlanders staan. Toen de eigenaar kwam kijken bij mijn busje werd duidelijk waarom, hij is een Nederlander en dat trekt waarschijnlijk toch aan.
    Vannacht gaat het nog even goed regenen en morgen zal het overwegend droog en zonnig zijn.
    Read more