Satellite
Show on map
  • Day 34

    Zonnepanelen

    December 1, 2023 in Portugal ⋅ ☀️ 15 °C

    Gisteren op de camping zag ik dat iedereen hier mobiele zonnepanelen buiten heeft staan. Deze camping heeft geen stroomaansluiting vandaar de mobiele zonnepanelen. Veel verschillende soorten dus genoeg om te bekijken. De mensen waren heel aardig en legden uit hoe zij dat allemaal hadden aangelegd.
    Bleek dat er 4 mannen zijn die een solarteam hebben gevormd met elkaar. Eén van die mannen is goed in online goedkope zonnepanelen bestellen en de 3 anderen installeren die dan.
    Het bleek heel eenvoudig, zonnepaneel neerzetten, aansluiten op de accu's en klaar.
    Ja zo vertellen mensen dat die er verstand van hebben, maar ik heb dan een heleboel problemen want voor mij is dat niet zo zonneklaar.
    Vanmorgen ging een groepje wandelen en aansluitend koffiedrinken. Ik vroeg of ik ook mee mocht want het wandelen in mijn eentje met loslopende honden wordt een kwelling ipv ontspanning.
    Heel gezellig met zo'n 15 man op pad. Leuk koffietentje en op de terugweg inderdaad 2 grote loslopende honden, gelukkig kwamen ze niet heel dicht bij. In mijn eentje zou ik zo bang geweest zijn.
    Weer op de camping even naar Rob om te vragen wat de prijs van zo'n mobiel zonnepaneel is. Tussen de 120 en 240 euro incl de nodige stekkers en kabels erbij om aan te sluiten, ligt o.a. aan de capaciteit van het zonnepaneel.
    Dat valt reuze mee. Ze willen het ook voor me aansluiten. Dat had ik nooit gedacht dat ik in Portugal mensen tegen zou komen die dat zomaar voor een ander doen, voelt heel goed!
    Intussen is het mobiele zonnepaneel besteld inclusief alle materialen om aan te sluiten. Wordt tussen 5 en 13 december geleverd hier op de camping. Er hebben 4 mannen met hun hoofd in mijn kastje met elektrische aansluitingen gezeten en ze hebben overeenstemming bereikt over hoe ze het gaan aanpakken.
    Als het spul geleverd is krijg ik bericht en ga ik weer naar de camping en monteren zij alles, wat een luxe zeg!!! Wat zal ik er met name in Marokko veel plezier van hebben.
    Read more