Satellite
Show on map
  • Day 52

    Messines

    December 19, 2023 in Portugal ⋅ 🌙 10 °C

    Voor vandaag is het plan om eerst naar Margot te gaan en dan door naar de camping waar mijn zonnepaneel intussen gearriveerd is.
    Nog even koffie met Marianne, camper inpakken en telefoonnummers uitwisselen want ik denk dat wij elkaar nog wel vaker gaan zien.
    Rijklaar maken duurt toch altijd langer dan gedacht dus later vertrokken dan gepland.
    Heerlijk om Margot weer te zien, lekker samen kletsen en van het zonnetje genieten.
    Daarna op weg naar de camping. Die ligt verder landinwaarts en al snel kom je in bergachtig gebied, wat is dat weer mooi en ik geniet van het in de bergen rijden.
    Het begon al laat in de middag te worden en toen ik op een gegeven moment linksaf naar boven moest zag ik plotseling helemaal niets meer. Doordat Octobus schuin omhoog ging kwam de zon onder de zonneklep door en ik kon echt helemaal niets meer zien. Dat was niet goed, voorzichtig achteruit laten zakken, de bocht weer terug nemen en een andere route uitzoeken. Uiteindelijk lukte dat en kon ik weer rijden. Wat was het mooi met die ondergaande zon op de bergkammen, het kleurde helemaal rood. Door kleine dorpjes heen waar de sinaasappel- en mandarijnen bomen gebukt gaan onder de grote hoeveelheid vruchten die ze moeten torsen.
    Onderweg nog een berichtje van de camping om te vragen of het de bedoeling was dat ik laat aankwam of dat er hopelijk niet weer iets met me was gebeurd.
    Wat een zorgzame mensen. Toen ik in het ziekenhuis lag zijn er ook al 3 mannen van het solarteam die mijn zonnepaneel gaan installeren bij mij op bezoek geweest. Ze moesten een auto omruilen bij het vliegveld van Faro en brachten mij een bezoekje in het ziekenhuis in Faro.
    Voelt heel fijn alsof ik deze mensen al heel lang ken.
    Een prachtig plekje voor me gereserveerd op de camping, het maantje staat al aan de hemel, net voor het donker binnen 😃
    Read more