Assilah oud en nieuw

January 10 in Morocco ⋅ ⛅ 16 °C

Vandaag een vrije dag om Assilah te bezoeken. Vond het nog een beetje eng om alleen te gaan. Dirk streepje Jan, zo noem ik hem omdat hij op zijn streepje staat 😂, wil wel graag samen de stad verkennen, dat lijkt me een heel goed idee. Smorgens het nieuwe gedeelte waar we veel verschillende transportmiddelen en winkeltjes gezien hebben. En op een markt inkopen gedaan waar ik tussen de middag soep van gemaakt heb, die vervolgens de hele middag de tijd had om na te garen. Smiddags het oude gedeelte binnen de muren van het fort aan zee bekeken, je kijkt je ogen uit. Alles is hier zo anders, je voelt je overweldigd door alle kleuren, geuren en invloeden.
    Assilah is gebouwd door de Feniciërs als handelshaven rond 1500 bC, het ligt 42 kilometer ten zuiden van Tanger, gastheer van verschillende veroveraars en piraten.
    De medina en de gebouwen zijn veelal in islamitische of Andalusische stijl gebouwd waar
    modernisering is samengevoegd met oude bouwwerken.
    Het was een hele fijne dag, volledig ondergedompeld in de islamitische sfeer. Heel veel gelopen, als je op de 3 puntjes (...) rechtsboven klikt en dan op reisroute zie je wat we gelopen hebben vandaag. Te veel foto's gemaakt omdat het allemaal nog nieuw is, ik kon niet goed kiezen, daarom veel collages waardoor je de sfeer hopelijk kunt proeven.