Kénitra

January 15 in Morocco ⋅ ☁️ 18 °C

We bleven een dagje op deze camping in Kénitra. 's Morgens was iedereen aan de was, behalve ik, daar had ik geen zin in. Lekker buiten in het zonnetje mijn boek gelezen. Dat is er nog weinig van gekomen deze reis. De was komt een andere keer wel 😃
    's Middags zijn we met vier vrouwen gaan wandelen. Eva en ik reizen alleen in een camper, maar Kitty en Gina reizen met z'n tweeën in de camper van Kitty.
    Heel erg gezellig, we wilden naar de vissersbootjes die we gisteren op de weg naar de camping hadden gezien.
    Dat was nog best een eindje lopen. Overal stonden borden dat we er niet in mochten en na een poosje kwamen we op de vismarkt. Wat weten ze die vissen toch mooi te etaleren, dat is echt een kunst op zich.
    Daarna toch nog even doorlopen om te kijken of er bij het water konden komen. En ja hoor opeens konden we naar het water toe. Daar lagen wat bootjes gemeerd. We begonnen over het aarden pad ernaast te lopen, dat was in het begin een goeie weg, maar na verloop van tijd moesten we over grote buizen die in zee uitmonden en basaltblokken klauteren om verder te kunnen.
    Het leek onbegonnen werk, maar elkaar helpend met een handje lukte het ons toch om bij een haventje/visverwerking fabriekje te geraken. En daar krioelde het van de vissersbootjes. Het was één van die haventjes waar vanaf de weg borden stonden dat we er niet in mochten, maar ze hadden niet op bezoek van deze kant gerekend want vanaf deze kant stonden geen borden 😂
    Er werd vreemd naar ons gekeken, want waar waren wij nou vandaan gekomen?............
    We zijn maar snel van het terrein af gegaan en de weg weer op.
    We wilden ook nog graag het strand zien, dat lag aan de andere kant van de camping. Het zag eruit als veel boulevards in verschillende steden met veel hoogbouw, maar wel met twee kamelen op het strand.
    Lekker gegeten in een tentje op de boulevard en toen in het donker weer naar de camping.