Satellite
Show on map
  • Day 8

    Mohammedia

    January 16 in Morocco ⋅ ☁️ 21 °C

    Bewolkt weer vandaag en niet zo ver rijden, dus lekker rustig aan.
    Onderweg kon je als tussenstop naar de Exotische tuinen in Sidi Bouknadel, dat leek mij een goed plan. Ik had natuurlijk niet de juiste naam ingegeven en kwam in het stadje Sidi Bouknadel terecht, toen de navigatie me op een onverharde weg omhoog links af wilde laten slaan, naar een weggetje waar je misschien met de fiets op zou kunnen, wist ik dat ik verkeerd was. Twee vrouwen die daar met een paar kleine kinderen stonden konden me helpen toen ik in mijn beste Frans "Jardin Les plantes exotique" kon uitbrengen. Nog een mooie foto kunnen maken van een prachtig groen huisje, trots zei één van de vrouwen dat het haar huisje was.
    De vrouwen in Marokko zijn heel vriendelijk en behulpzaam heb ik tot nu toe gemerkt. Dat is met de mannen toch wel anders. Met hun hulp kwam ik dus toch nog bij Le Jardin exotique Sidi Bouknadel terecht.
    De Franse tuinbouw ingenieur Marcel François kocht in 1951 vier hectare grond op de weg naar Bouknadel Kenitra.
    Hij begon aan een exotische tuin die na 10 jaar voor het publiek werd geopend.
    Er zijn hier planten uit China, Zuid-Azië, Congo, Japan, Brazilië en Polynesië.
    Deze tuin wekte de belangstelling van het publiek maar onder andere door baldadigheid werd de tuin gesloten.
    In 2005 werd deze tuin weer voor het publiek geopend met behulp van banken en een stichting.
    In de tuin staan veel bijzondere bomen, struiken en bloemen uit 14 verschillende landen,
    er zijn ook een volière, vissen en een terrarium.
    Precies op de juiste tijd bezocht want toen ik weer bij Octobus kwam begon het te regenen. Tijdens de rit naar de camping bleef het regenen en er waren ook best wel heftige windvlagen. Octobus ziet er niet uit en kan wel een poetsbeurt gebruiken.
    De camping is erg vol en niet echt gezellig, maar ja het kan niet altijd feest zijn hè?
    Read more