Satellite
Show on map
  • Day 26

    Imi Ouddar

    February 3 in Morocco ⋅ ☀️ 23 °C

    Gisteravond kon ik de slaap niet vatten, tegen 05.00 uur pas in slaap gevallen. Vanmorgen om 09.30 er uit. Lekker langzaam alles doen want er was geen plan. Ik wilde nog wel naar het strand want daar was ik nog helemaal niet geweest.
    Eva vroeg of ik naar het strand ging en we besloten met zn 2en te gaan.
    Mooie wandeling die al snel onderbroken werd omdat ik ineens het plan had opgevat dat ik bij het winkeltje tegenover de camping zonwering voor de zijramen in de cabine en voor het raam in de schuifdeur wilde hebben. Met de meneer van de winkel meegereden de camping weer op om te kijken en op te meten. Het kon vandaag nog geregeld worden, hij komt om 6 uur langs met de zonwering, ben benieuwd.
    Toen weer hernieuwde poging naar het strand.
    Het was best druk want op zaterdag zijn veel Marokkanen met hun familie op pad en het strand is een leuk uitje.
    Mensen met kamelen en paarden op het strand die je graag een ritje willen verkopen.
    Er kwamen veel vissersbootjes terug van hun vistocht. Interessant om te zien hoe ze uit het water kwamen want er is geen haven.
    Ze lagen op de waterlijn te wachten tot ze opgehaald werden door een tractor.
    Anders dan in Portugal, waar de bootjes over het strand gesleept worden, zitten hier ogen aan de voor- en achterkant van de bootjes waarmee ze aan een stang van de tractor opgetild worden en op hun plek neergezet worden.
    Dan komen er allemaal mensen, meest mannen, kijken wat de vangst is en wordt er handel gedreven om de vis, inktvis, kreeft etc. te verkopen.
    Veel bedrijvigheid zo op de zaterdagmiddag.
    Op een dakterras van een visrestaurant bestellen we een heerlijke lunch waar we genieten van onze visschotel en van het mooie uitzicht over het strand.
    Read more