• Day 28

Essaouira

February 5 in Morocco ⋅ ☁️ 22 °C

Wat een leuke dag weer in Essaouira. De opbouw van de reis bevalt me erg goed. Steeds denk je dat je al het moois gezien moet hebben en dan is het in het volgende stadje toch weer anders mooi.
    Zo ook hier, de haven is een waar spektakel van vissersbootjes. Gelukkig waren we vroeg en waren er nog niet zo veel toeristen zodat we alles goed konden bekijken.
    Dan de muren binnen om tot de conclusie te komen dat de mensen hier anders zijn dan in de vorige stadjes. Ze achtervolgen je niet en zijn gemoedelijker, een heel prettige sfeer.
    En voor het eerst hier ook veel kunstgalerien, dat hebben we nog niet eerder gezien.
    De straten zijn heel ruim daardoor heeft de souk ook een andere sfeer.
    Lekker koffie drinken en door de straatjes slenteren.
    Ik had bij de koffie een bruin rond brood met een bakje amandelpasta, met honing, waar je het brood in kon dopen.
    Eva had haar zinnen gezet op oesters, dus tegen lunchtijd weer terug naar de haven waar ze heerlijk stond te genieten van haar oesters.
    Rond 15.00 uur waren we weer terug op de camping.