Satellite
Show on map
  • Day 41

    Dromedaristocht Merzouga woestijn

    February 18 in Morocco ⋅ 🌙 14 °C

    Een rustdag vandaag. Het waaide gisteren al behoorlijk en vandaag was dat hetzelfde. Het was niet lekker om buiten te zitten want het zand kroop overal tussen. Dat kwam goed uit kon ik vliegtickets en overnachtingsplekken uitzoeken voor als Justus, mijn zoon, naar Portugal komt. Van 11 tot 18 maart gaan we een start maken voor een wandeltocht van Lissabon naar Santiago de Compostela. Maar natuurlijk ook Sintra bezoeken. Een welbestede dag want alles is nu geregeld voor die week.
    En dan nog om 5 uur de dromedaristocht door de zandduinen. Dicht bij de dromedarissen aangekomen merkte ik dat ik toch bang voor die beesten ben. Ik wilde niet dat er een dromedaris achter mij zou zijn want dan moest ik steeds achterom kijken of hij mij niet zou bijten. Ze wilden mij tussenin plaatsen maar ik was heel stellig dat ik dat niet wou en wees op de achterste dromedaris. Dat was gelukkig ook goed en zat ik mooi achteraan in de karavaan. Het waaide nog flink maar met de sjaal om die ik af en toe ook voor mijn neus en mond kon houden was het goed te doen.
    Wat een gehobbel op zo'n beest, lastig om dan ook nog te fotograferen. Wat was het mooi zo in het avondzonnetje met soms ook prachtige schaduwen van de dromedarissen in het zand, het was puur genieten. De foto's laten dat wel zien.
    Na een tocht van zo'n 2 uur terug bij de camping en direct door naar het restaurantje in de zandduinen waar we gereserveerd hadden voor vanavond. Wat is het toch een leuk restaurantje om te zien en wat was het eten verrukkelijk. We mochten zelfs een kijkje in de keuken nemen. Ze hebben geen menukaart, je krijgt wat ze die dag maken. Vandaag was dat: een salade van tomaat, avocado en kaas; courgette met geitenkaas uit de tajine; kefta (gehaktballetjes) met ei en groenten uit de tajine; sinaasappel met kaneel en dadels gevuld met kaas; koffie of thee toe. Wat was dit alweer een schitterende dag!!!
    Read more