Naar Sao Joao das Lampas

March 14 in Portugal ⋅ ⛅ 17 °C

Gisteravond vroeg gaan slapen, toch even wennen aan dat lopen en de hele dag buiten zijn.
    En natuurlijk vanmorgen vroeg wakker.
    Koffie op bed en we wilden van het uitzicht genieten maar het onderste transparante gedeelte van de dome was helemaal beslagen, dus dat laatste was een beetje moeilijk
    Rugzakken klaarmaken en met de auto naar een bakker in Colares. Daar ontbijt en de auto parkeren vlakbij de bushalte. En daarna op weg, het eerste stuk was hetzelfde dat we gisteren al gelopen hadden, maar gelukkig werd dat snel anders. We hadden gekozen voor de langere route die over kleine weggetjes gaat, waar de brem al in bloei staat, over stapstenen door een waterstroompje, echt genieten in de natuur.
    Vandaag was de route 13 km en het was meer klimmen dan gisteren, maar het begon al te wennen.
    Door kleine dorpjes heen waar de schapen over straat lopen, een man in zijn tuintje bezig is en een paard over de schutting heen nieuwsgierig naar je kijkt.
    Onderweg kwamen we een gebouwtje tegen dat qua vorm veel leek op onze dome, alleen waren de muren van steen en het dak van beton. Het bleek te horen bij een gemeenschap waar je als vrijwilliger kon werken op de boerderij of in de biologische winkel. Er tegenover stond een bijzondere camper, een houten woonwagen achter een vrachtwagentje.
    Ik wilde er kijken, maar dat ging niet, in gesprek geraakt met een vrijwilliger uit Nepal die daar werkt. Hij belde de baas van het geheel op, eveneens uit die contreien aan haar accent te horen, maar daar ving ik bot. Ze zei dat ik een email kon sturen, goeie manier om iemand af te poeieren 🫤
    In Sao Joao das Lampas aangekomen wilden we de kustroute zoeken die naar Santiago de Compostela gaat, maar na een paar keer vragen werd het ons duidelijk dat die niet door Soao Jao dL gaat.
    Met twee bussen weer terug naar Octobus in Colares en naar de dome, heerlijk even op het terras zitten, wat is het hier toch rustig en mooi!